Business Hi-Tech

Vanzarile Motorola, sporite de "efectul Nike"

26.08.2003, 00:00 13



Compania americana Motorola a estimat o crestere semnificativa a vanzarilor de telefoane mobile in 2004, sector in care ocupa locul al doilea in lume, prognoza sa bazandu-se pe contactele cu clientii.



"Cred ca vom continua sa avem o crestere a volumului vanzarilor de 10-15%", a declarat Tom Lynch, directorul diviziei de telefoane mobile a companiei, precizand ca previziunile "nu se bazeaza pe un model stiintific, ci pe discutiile cu clientii, pe proiectele lor".



El a explicat ca dinamismul pietei telefoanelor mobile va fi sustinut mai ales de ceea ce a numit "efectul Nike", insemnand ca utilizatorii se doteaza cu mai multe telefoane pentru ocazii diferite, la fel cum achizitioneaza mai multe perechi de incaltaminte sport.



Pentru anul curent, Motorola a estimat ca vanzarile mondiale de telefoane mobile vor atinge 430 milioane de unitati.



In privinta pietei asiatice, unde cresterea vanzarilor s-a incetinit in prima parte a anului din cauza SARS, Tom Lynch a declarat ca regiunea ofera in continuare oportunitati frumoase de dezvoltare.



El a adaugat ca SARS nu mai constituie un handicap, dar ca aparitia de mici fabricanti chinezi ar trebui luata in serios atat de Motorola, cat si de Nokia, cu care imparte in principal piata chineza - prima din lume in functie de numarul utilizatorilor de telefoane mobile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO