Business Hi-Tech

Vanzari de 4 miliarde de lei la magazinul virtual emania.ro

21.08.2001, 00:00 42



Vanzarile emania.ro au ajuns in luna august la valoarea 4 miliarde de lei, media vanzarilor de la lansarea, in septembrie anul trecut, a site-ului de comert electronic fiind de 350 de milioane de lei, a declarat Cosmin Golea, director executiv al companiei.

In afara vanzarilor de sezon (aparatele de aer conditionat la inceputul verii), principalele produse comercializate sunt masinile de spalat si televizoarele.

"Noi suntem destul de multumiti de activitatea de pana acum. Este adevarat ca piata de comert electronic din Romania este foarte mica. Vestea buna este totusi ca aceasta piata este in crestere. Sunt mai multi factori care vor duce la cresterea vanzarilor prin Internet, printre care foarte important este extinderea numarului de utilizatori de Internet prin scaderea costurilor de acces, cum sunt initiativele RomTelecom si XNET, si de asemenea dezvoltarea ISP-urilor mari", a spus Golea.

In toamna, dupa primul an de functionare, site-ul va fi relansat. "Avand in vedere ca perioada pe care noi o consideram de test, primul an de functionare, a adus rezultate bune, avem in pregatire, pentru toamna acestui an, o relansare a magazinului, intr-o formula grafica noua si, ceea ce este mai important, cu un continut care, credem noi, va produce o revolutie in comertul electronic romanesc.

Prin parteneriatele pe care suntem pe cale sa le incheiem in aceasta perioada si prin aliantele cu companii puternice din Romania, credem ca vom reusi sa transformam emania.ro in cel mai important pol de comert electronic", a precizat Golea.

Site-ul a fost lansat la 15 septembrie 2000, iar in decembrie a fost deschis magazinul pentru diaspora. Firma face livrari gratuite in 69 de orase din tara.

Putin mai mult de jumatate din clientii site-ului sunt din provincie, dar emania.ro se adreseaza si diasporei, in special in perioada sarbatorilor. "Nivelul acestor comenzi va creste spectaculos in momentul in care vom accepta si plata prin card", considera Golea.

Emania.ro a fost unul din primele cinci magazine online din lume care a folosit Western Union PayCash, ca o alternativa la plata prin credit card. "Acest lucru se pare ca este oarecum necesar, avand in vedere reticenta multor utilizatori de Interent de a-si da datele cardului propriu e-comerciantilor.

Deocamdata, din cauza limitarii acestui sistem de plata la SUA si Marea Britanie, valoarea tranzactiilor este totusi la un nivel sub cel al transferului bancar. Dar extinderea lui si in celelalte state interesante din punctul nostru de vedere - Canada, Germania, Israel - va duce cu siguranta si la cresterea vanzarilor noastre. Singurul sistem de plata de care o sa ne mai preocupam va fi cel prin carte de credit", a adaugat directorul.

Cosmin Golea crede ca nici legea semnaturii electronice si probabil nici legea comertului electronic nu vor avea un impact deosebit asupra dezvoltarii acestui domeniu in Romania atat timp cat sistemele de plata electronice nu se dezvolta.

"Raspandirea extrem de redusa a cartilor de credit in Romania si comisioanele bancare extrem de mari la tranzactiile prin card sunt o bariera importanta in calea comertului electronic. Totusi, un lucru bun pe care l-ar putea aduce adoptarea acestor legi ar fi o mai mare incredere a utilizatorilor de a cumpara prin Internet, in conditiile de plata actuale, si probabil un nivel mai mare al investitiilor in acest domeniu", spune Golea. Mediafax

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO