Business Hi-Tech

Veniturile Telekom România Mobile au scăzut în trim. 1 din 2024 cu 4% la 66 mil. euro. Grupul OTE a investit în România 11,1 mil. euro în trim. 1, mai mult cu 11% şi a obţinut un profit operaţional de 2,8 mil. euro, în scădere cu 20%. Marja EBITDA a coborât la 4,2% din venituri

Babis Mazarakis, CFO al grupului OTE şi CEO al Telekom Romania Mobile

Babis Mazarakis, CFO al grupului OTE şi CEO al Telekom Romania Mobile

Autor: Adrian Seceleanu

14.05.2024, 11:57 174

Telekom Romania Mobile, operatorul numărul patru de pe piaţa locală de telefonie mobilă, a obţinut în primul trimestru din 2024 un profit operaţional ajustat (EBITDA) de 2,8 mil. euro, în scădere cu 20% faţă de anul anterior, la venituri totale de 66,2 mil. euro, în scădere cu 4,1% faţă de anul precedent, conform datelor comunicate de grupul elen OTE, acţionarul companiei. OTE este la rândul său controlată de grupul german Deutsche Telekom.

Numărul total de clienţi de telefonie mobilă a scăzut cu 10%, la 3,66 milioane, pe fondul declinului înregistrat pe segmentul de cartele preplătite (-21,6%, la 1,7 milioane de cartele faţă de 2,2 milioane în anul precedent). Numărul de abonamente a crescut cu 4% la 1,9 milioane.

„Veniturile totale ale Telekom Romania Mobile (TKRM) s-au ridicat la 66,2 milioane de euro în acest trimestru, în scădere cu 4,1% de la an la an. Veniturile din serviciile de telefonie mobilă au fost afectate de promoţiile din perioadele anterioare pentru retenţia clienţilor , în timp ce operaţiunile generale din România continuă să sufere din cauza impactului provocat de reducerrea tarifelor de terminare a apelurilor mobile (MTR). O reducere suplimentară de 50% a MTR a fost implementată de la începutul anului 2024. Alte venituri au crescut în trimestru, reflectând în principal creşterea vânzărilor de telefoane mobile. Continuă adăugarea pozitivă de clienţi pe segmentul de abonamente, baza înregistrând o creştere de 4% de la an la an, ajungând la un total de 1,9 milioane de abonaţi. Creşterea netă a numărului de abonamente în trimestrul 1 a fost de 16.000, stabilind cadrul pentru îmbunătăţirea viitoare a veniturilor. Baza de abonaţi de pe segmentul preplătit a scăzut în trimestru, în concordanţă cu tendinţa de contracţie generală care predomină pe piaţa de cartele preplătite din România. Profitul operaţional (EBITDA) ajustat s-a situat la 2,8 milioane EUR în trimestru, în scădere cu 0,7 milioane EUR de la an la an, reflectând în parte presiunea asupra veniturilor”, a comunicat grupul OTE despre rezultate.
Investiţiile realizate de grup în România în primul trimestru s-au situat la 11,1 mil. euro, faţă de 10 mil. euro în primul trimestru din 2023.

Grupul OTE nu face nicio referire în comunicat la stadiul procesului de vânzare a operaţiunilor din România, anunţat oficial în noiembrie 2023. Grupul OTE a anunţat la acea dată că negociază exitul cu un grup de investitori români.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO