Business Hi-Tech

Valoarea de piata a Google a ajuns la 162 mld. $

07.06.2007, 20:20 18

Actiunile Google, cel mai popular motor de cautare din lume, au atins un pret record saptamana aceasta, dupa ce compania a anuntat alianta cu Salesforce.com, scrie presa internationala.
Titlurile Google s-au apreciat cu 2,3% marti, fiind tranzactionate la un pret de 519 dolari (384 euro) pe actiune si inchizand la 518,84 dolari (384,1 euro). Titlurile companiei nu au mai atins un varf din luna noiembrie a anului trecut, cand au fost tranzactionate la un pret de 513 dolari (400 euro) pe actiune.
Listarea la bursa a companiei s-a produs in august 2004, atunci cand pretul initial de tranzactionare a fost de 85 dolari (68,4 euro). Pana in prezent, acest pret s-a marit de peste sase ori, iar compania are o valoare de piata de 162 mld. dolari (120 mld. euro).
In ciuda acestei ascensiuni incredibile, titlurile Google au stagnat pe principalii indici bursieri in primele patru luni ale acestui an.
De la sfarsitul lunii aprilie insa, actiunile companiei au urcat cu 10%, pe masura ce investitorii au realizat ca titlurile ar putea fi subevaluate in raport cu alte companii tehnologice, precum Apple. Titlurile Apple s-au apreciat cu 45% anul acesta, in timp ce actiunile Google au inregistrat o crestere de 13%. Actiunile Salesforce.com au crescut cu 40 de centi, inchizand la 47,46 dolari (35,12 euro). De altfel, firma s-a descurcat bine si pe cont propriu, oficialii estimand ca veniturile sa depaseasca 700 mil. dolari (520 mil. euro) anul acesta. Pretul actiunilor Salesforce.com s-a marit de patru ori fata de acum trei ani, atunci cand s-a produs listarea la bursa a companiei.
Desi parteneriatul cu Salesforce.com nu a fost atat de amplu precum anticipau analistii, alianta ar putea crea mai multe oportunitati pentru Google de a atrage mii de potentiali cumparatori de publicitate, care, in trecut, nu au experimentat programul de campanii online al companiei.
Intelegerea prevede ca Salesforce.com sa dezvolte o noua versiune a serviciului oferit, astfel incat cei 32.300 de clienti ai companiei sa poata distribui reclame online prin intermediul Google Ads. Alte achizitii recente ale companiei includ firma de publicitate online DoubleClick, preluata pentru 3,1 mld. dolari (2,3 mld. euro), in perspectiva implicarii mai active pe piata publicitatii grafice online. Google a mai cumparat FeedBurner pentru a putea folosi blog-uri si podcast-uri pe post de instrumente de marketing.
Pentru a-si moderniza motorul de cautare si reteaua publicitara, Google a cumparat PeakStream, o firma recent infiintata care vinde instrumente de programare pentru computere performante cu mai multe procesoare. Aspectele financiare ale tranzactiei nu au fost dezvaluite.
Achizitia Salesforce.com reprezinta o oarecare dezamagire fata de asteptarile initiale anuntate de un articol din Wall Street Journal. Conform ultimelor date, Google ar putea integra propriile aplicatii (e-mail, mesagerie instantanee, procesare de text si tabele) cu software-ul Salesforce.com.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO