Business Hi-Tech

UPC taie tarifele la pachetele de cablu, internet si telefonie cu pana la 33%

UPC taie tarifele la pachetele de cablu, internet si telefonie cu pana la 33%

UPC cauta metode de a-si majora baza de clienti

17.06.2008, 21:13 235

Operatorul UPC Romania, care isi disputa cu RCS& RDS pozitia de lider pe piata de servicii de cablu TV (CATV), a lansat la nivel national o campanie prin care reduce tarifele cu pana la 33% pentru clientii noi sau pentru clientii existenti care contracteaza un nou serviciu al companiei, in incercarea de a-si extinde si conserva cota de piata. Pe durata unui an de zile, cea mai puternica reducere cumulata a facturii UPC in cadrul acestei campanii este de 150 de lei (41 de euro).
UPC reduce preturile doar pentru clientii care semneaza un contract pe un an de zile cu operatorul si care aleg unul din cele doua pachete de servicii care se afla pe un palier superior de preturi (Medium si Large). Toate serviciile furnizate de UPC sunt impartite in trei categorii, respectiv Small, Medium si Large - diferentele dintre acestea fiind date de factori precum numarul de posturi TV, viteza de acces la internet etc. Campania de reduceri UPC este valabila pana la finele lunii iulie si este accesibila pentru oricare din serviciile de internet, telefonie sau pachetele 3 play (care includ serviciile CATV, internetul si telefonia).
Aflata intr-o competitie dura cu RCS&RDS si Romtelecom, UPC Romania a inregistrat anul trecut cresteri mai mici decat cei doi rivali pe internet si telefonie si a inregistrat scaderi ale portofoliului de clienti pe televiziune.
UPC incearca sa stimuleze astfel cresterea pe telefonie si internet, in conditiile in care infrastructura deja dezvoltata de cablu si fibra optica i-ar permite sa ofere serviciile pentru un numar semnificativ mai mare de utilizatori.
Astfel, UPC avea in martie circa 210.000 de clienti pentru serviciile de acces la internet, dar infrastructura i-ar permite operatorului sa ofere internet pentru 1,45 milioane de gospodarii. In cazul serviciilor de telefonie numarul de clienti era de circa 115.000, in timp ce numarul de locuinte in care poate fi instalat acest serviciu este de 1,39 milioane.
Cei mai mari jucatori de pe piata de internet sunt RCS&RDS (1 milion de clienti) si Romtelecom (circa 500.000). Aceeasi situatie este intalnita si pe telefonia fixa, unde Romtelecom are circa 3 mil. clienti, de trei ori mai mult decat RCS&RDS.
In conditiile acestei concurente sufocante, UPC incearca sa atraga noi clienti reducand pentru un contract pe un an timp de sase luni facturile. Astfel, cele mai mari reduceri ajung la 25 de lei pe luna fata de tarifele de lista. Intr-un an de zile, valoarea facturilor platite catre UPC scade cu valori intre 60 si 150 de lei.
Spre exemplu, un utilizator care nu este client UPC si contracteaza pe un an cel mai scump abonament din oferta, "UPC Internet Large", va plati timp de sase luni un abonament de 35 de lei (inclusiv TVA), in loc de 60 de lei.
Oferta este disponibila si pentru clientii existenti ai UPC care utilizeaza serviciile de cablu si/sau cablu si telefonie, dar care aleg sa contracteze si oferta de acces la internet.
Competitia dintre RCS&RDS, Romtelecom si UPC s-a acutizat pe parcursul anului trecut, dupa ce Romtelecom a lansat campanii agresive din punct de vedere al tarifelor, astfel ca pretul serviciilor de telefonie, internet si televiziune a intrat pe un trend puternic descrescator. UPC Romania a consemnat in 2007 venituri de 173,2 mil. euro, in crestere cu 16,2% fata de 2006. In T1 compania a raportat venituri de 38,5 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO