Business Hi-Tech

UPC: Negociem achizitii in afara Capitalei, aici nu mai e nimic de luat

UPC: Negociem achizitii in afara Capitalei, aici nu mai e nimic de luat

Richard Anderson

30.01.2008, 18:22 27

UPC negociaza in prezent achizitia unor operatori de cablu TV, toate companiile vizate fiind situate in afara Bucurestiului.
"Nu prea mai exista ce sa cumperi de pe piata. Majoritatea operatorilor fie au fost cumparati, fie in zona lor de acoperire au intrat alti operatori. Am facut aproape toate achizitiile pe care le putem face. Sunt doar cativa operatori mici cu care discutam acum. Nu mai este nimic de cumparat in Bucuresti. Negocierile le purtam cu operatori din afara Capitalei", a declarat pentru ZF Richard Anderson, CEO al UPC Romania.
Dupa ce anul trecut a pierdut clienti pe segmentul video, seful UPC spune ca in acest an operatorul vrea sa opreasca aceasta tendinta, una din metode fiind inclusiv atacarea bazei de clienti a RCS&RDS.
"Intr-adevar, RCSRDS a inceput sa dubleze cu infrastructura proprie zone geografice care sunt acoperite de UPC. Am inceput intr-o oarecare masura sa intram si noi in zone in care este prezent RCS&RDS, dar nu suntem la fel agresivi ca ei", a explicat Anderson. "2008 nu va fi mai usor decat anul trecut. Din fericire pentru noi atat segmentul de internet, cat si cel de telefonie fixa au inca foarte mult spatiu de crestere. Nu vom continua sa pierdem clienti, asa cum s-a intamplat anul trecut."
Seful UPC spune ca un rol esential in mentinerea bazei de clienti il va juca investitia de 10 mil. euro realizata in imbunatatirea sistemului IT.
"Am cheltuit aproximativ 10 milioane de euro pentru a ne upgrada sistemele IT. Aveam 70 de baze de date separate pe intreg teritoriul tarii si nu detineam cu adevarat un control asupra afacerii din acest motiv. O baza de date unificata iti ofera control asupra afacerii, ceea ce inseamna ca putem centraliza call-center-ele - fapt pe care nu-l puteam face inainte, inseamna ca putem centraliza activitatea echipelor de pe teren. Astfel, putem sti unde suntem eficienti si unde nu suntem eficienti, unde raspundem si unde nu solicitarilor clientilor", a spus Anderson.
El estimeaza ca unul din cele mai importante efecte ale implementarii unui nou sistem IT este acela ca operatorul le va putea permite clientilor sa achite facturile si prin alte metode decat prin deplasarea la casieriile companiei.
"Probabil unul din cele mai importante lucruri aduse de baza de date unificata este lansarea unor metode alternative de plata a facturilor de catre clienti. Anterior, clientii erau obligati sa mearga la birourile noastre pentru a-si achita facturile, intrucat nu puteam incheia parteneriate cu banci sau cu Posta pentru plata facturilor din cauza celor 70 de baze de date separate cu care lucrau operatorii nostri. Acum, avand o baza de date centralizata, putem sa ne gandim la selectarea unor metode alternative de plata a facturilor, pe care le vom anunta in acest an. Suntem extrem de preocupati de experienta clientilor (...) cozile pentru plata facturilor nu sunt tocmai tipul de experienta pe care vrem sa-l oferim (...)", a mai spus Anderson.
In call centerul national unic al UPC Romania lucreaza peste 150 de persoane, localizate in Cluj-Napoca si Bucuresti.
Compania ar putea lansa anul viitor servicii video la cerere (video-on-demand), prin care utilizatorii sa poata comanda utilizarea unor anumite filme sau programe, a mai spus Anderson, fara a oferi alte detalii.
In ce priveste licenta scoasa la licitatie de arbitrul telecom in benzile de frecvente 410 - 415/420 - 425 MHz, care poate fi utilizata pentru furnizarea de servicii de telefonie mobila sau internet, Anderson spune ca e posibil ca UPC sa fie unul din candidati, ca si in cazul viitoarei licitatii pentru licente WiMax. "Ne vom uita cu siguranta la aceasta posibilitate. Este tot ce pot spune acum, nu stiu cat de interesati vom fi. In ce priveste licentele WiMax in acest moment raspunsul este acelasi", a declarat Anderson.
UPC este lider pe piata CATV cu 1,26 mil. clienti, si unul din cei mai mari jucatori de pe telefonia fixa, serviciile internet si televiziunea prin satelit.
UPC a inregistrat in 2006 venituri de 140 de milioane de euro. "In 2007 am inregistrat o crestere a veniturilor, iar operatiunile au fost pe profit. Estimam ca vom creste si in 2008", a declarat Anderson.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO