Business Hi-Tech

UPC îşi leagă speranţele de creştere de serviciile de internet fix la viteza de 120 Mbps

UPC îşi leagă speranţele de creştere de serviciile de internet fix la viteza de 120 Mbps

Severina Pascu, CEO al UPC

Autor: Adrian Seceleanu

04.11.2011, 00:07 1442

Creşterea numărului de pachete de servicii de la trei la şapte şi, în special, lansarea serviciilor de net fix cu viteze de descăr­ca­re a datelor de 120 Mbps - cele mai mari de pe piaţa de net fix retail - au temperat scăderea UPC pe cablu şi au readus creş­terea pe serviciile de date şi telefonie, ajutând compania să-şi mărească veniturile în lei, a declarat Severina Pascu, CEO al companiei, în cadrul unei conferinţe de presă.

"Vitezele de 120 Mbps la internet răs­pund unei nevoi reale. Pe piaţa din România dacă eşti relevant pe piaţa de internet, atunci creşte şi capacitatea de a atrage clienţi pe alte servicii. Din luna mai, când am lansat pachetele Fiber Power, numărul de clienţi a în­ce­put să crească", a declarat Severina Pascu.

Rămas în urmă la capitolul viteză la internet în raport cu doi rivali agresivi - RCS&RDS şi Romtelecom, UPC a pierdut teren pe serviciile de date începând cu 2010, timp de mai multe trimestre consecutive. După ce atinsese un vârf istoric de 271.400 de clienţi pe net fix în martie 2010, UPC a scăzut constant timp de un an, în timp ce rivalii săi creşteau pe această piaţă. Din martie 2011 însă numărul de clienţi a revenit pe creştere, ajungând la finele lunii septembrie la 266.400 iar la finele lunii octombrie la 270.847.

UPC poate oferi acum serviciile Fiber Power în aproximativ 70% dintre localităţile acoperite de companie, iar Severina Pascu estimează că avansul înregistrat de baza de clienţi va continua, inclusiv pe fondul continuării investiţiilor în reţea. RCS&RDS şi Romtelecom nu oferă în prezent pentru clienţii retail de net fix viteze de până la 120 Mbps, ca UPC. Cele mai mari viteze de internet mobil, furnizate de Orange doar în Bucureşti, ating valoarea de 43,2 Mbps.

Varietatea şi numărul mare de posturi TV oferite de companie - 120, campaniile de abonare lansate în vară şi toamnă, dar şi o mai bună segmentare a ofertelor au contribuit la îmbunătăţirea rezultatelor, a adăugat Severina Pascu. "Ne uităm la mai multe tipologii de clienţi care există pe piaţă. Am avut şase pachete de servicii diferite, iar în această lună am lansat încă unul, ceea ce reprezintă o premieră pentru noi. Anterior aveam mai puţine pachete de servicii, dar acum suntem mai atenţi."

Pe serviciile de televiziune prin cablu, unde competiţia cu rivalii de la RCS&RDS şi NextGen (Romtelecom) a atins la un moment dat cote dramatice, rivalii companiei americane oferindu-le clienţilor UPC servicii gratuite până le expira abonamentul UPC doar ca să schimbe furnizorul, operatorul condus de Severina Pascu a reuşit să obţină o încetinire semnificativă a scăderii.

În urmă cu un an, în al treilea trimestru din 2010 UPC pierdea 33.300 de clienţi pe cablu, în timp ce în acest an scăderile sunt la jumătate: 15.600. Din septembrie 2010 până în septembrie 2011 UPC a pierdut 91.100 de clienţi pe cablu, însă - punctează Severina Pascu, numărul mai mare al clienţilor care au trecut la cablul digital şi au achiziţionat servicii mai scumpe, a ajutat compania să nu înregistreze un declin similar (-9,5%) şi al veniturilor. Spre exemplu, compania a ajuns la aproape 30.000 de clienţi pentru pachetul de servicii HD şi 3D, care are un preţ de 15 lei (fără TVA) pe lună. Scăderile vin şi pe fondul contextului economic dificil, care pune presiune pe cheltuielile clienţilor din oraşele mai mici, dar şi a procesului de renunţare a clienţilor la serviciile analogice, a spus directorul executiv al UPC.

Pe de altă parte, UPC a continuat creşterea puternică pe segmentul de tv prin satelit: plus 29% sau 57.300 de clienţi la finele celui de-al treilea trimestru, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. "Am crescut peste piaţă", a spus Severina Pascu, care a pus evoluţia pe seama ofertei "flexibile". Compania se aşteaptă ca evoluţia pozitivă să continue, în contextul în care din octombrie operatorul oferă şi servicii de televiziune de înaltă definiţie (HD) prin satelit. Anterior, doar Romtelecom oferea servicii HD prin satelit. UPC are prin divizia Focus Sat, care este coordonată direct din Luxemburg, aproa­pe 260.000 de clienţi, fiind astfel nr. 3 pe piaţă, după RCS&RDS şi Romtelecom.

Per ansamblu, evoluţiile din primele trei trimestre din 2011 sunt pozitive, a subliniat Severina Pascu. Venitul mediu lunar pe utilizator (ARPU) a crescut cu puţin peste 1% în trimestrul trei din 2011 în raport cu al doilea trimestru din acelaşi an, a spus CEO-ul UPC. Severina Pascu a dezvăluit în premieră şi nivelul ARPU înregistrat de companie: 34,31 lei în primele 9 luni din 2011 şi 33,84 lei în anul precedent. "ARPU este pe un trend creascător în lei, monedă în care sunt exprimate tarifele noastre", a precizat Pascu, fără a prezenta valori exacte. Potrivit datelor prezentate de Liberty Global, veniturile UPC România au scăzut cu 2% în primele nouă luni ale anului, de la 111,6 mil. $ anul trecut la 109,1 mil. $ în acest an, iar în trimestrul al treilea au crescut uşor de la 35 mil. $ la 36 mil. $. Veniturile comunicate de Liberty Global nu includ şi afacerile diviziei de televiziune prin satelit, care sunt raportate separat, la comun cu alte ţări din regiune. Divizia de televiziune prin satelit a înregistrat în primele 9 luni din 2011 venituri de 93 mil. $ în Ungaria, Cehia, România şi Slovacia, faţă de 79,9 mil. $ în urmă cu un an.

Cum va arăta piaţa telecom din România în 2012 şi ce priorităţi va avea UPC? Pe "to do list-ul" UPC se află investiţiile în reţeaua de date pentru extinderea acoperirii pentru serviciile Fiber Power.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO