Business Hi-Tech

Unele bloguri incep sa imprumute din comportamentul publicatiilor traditionale

11.10.2007, 15:10 16

Blogul "Huffington Post", deschis de o jurnalista din Statele Unite, care a ajuns sa aiba peste 40 de angajati dupa injectia de capital a unui fond de investitii, arata ca granitele dintre suporturile media noi si cele traditionale devin din ce in ce mai estompate.
Tendinta este accentuata si de faptul ca pe masura ce jurnalistii celor mai cunoscute ziare isi lanseaza propriile bloguri, unii bloggeri incep sa transmita stiri, scrie presa internationala.
Atunci cand in urma cu doi ani Adrianna Huffington si-a anuntat planurile de a-si incepe propriul blog, ea a fost ridiculizata de catre colegii ei jurnalisti.
Modelul tipic de blogger ar fi intruchipat o persoana solitara din afara industriei media, care lucreaza de acasa si critica aroganta si excesele industriei media. Insa, Huffington este o jurnalista multimilionara si o persoana mondena cu numeroase cunostinte, atat la Hollywood, cat si la Washington.
In ciuda primirii ostile, "Huffington Post" a urcat pe locul cinci in topul celor mai vizitate bloguri, potrivit companiei de monitorizare Technorati. Potrivit celor mai recente statistici, site-ul atrage 3,5 milioane de utilizatori distincti in fiecare luna.
In prezent, Huffington si partenerii ei tind sa reactioneze negativ atunci cand cineva numeste Huffington Post un blog. Pentru acestia, fenomenul de blogging constituie numai o tehnologie recenta care are potentialul de a transforma industria stirilor in acelasi fel in care televiziunea prin cablu a dat nastere posturilor de televiziune de stiri.
Scopul pentru Huffington Post este insa extinderea dincolo de granitele unei afaceri media de larg consum, o cale pe care si alte bloguri incearca sa o urmeze, pe masura ce acest segment devine din ce in ce mai specializat.
Site-ul, care a adaugat de curand noi sectiuni care se adreseaza divertismentului, segmentului media si afacerilor, este asteptat sa anunte ca Betsy Morgan, un director in cadrul grupului media CBS, va deveni primul director executiv al Huffington Post.
In urma suportului financiar oferit de fondul de investitii Softbank Capital, site-ul a reusit sa isi sporeasca si personalul, la 43 de angajati cu norma intreaga, printre care se numara si noua reprezentanti ai departamentului de vanzari publicitare.
Poate cea mai importanta miscare adoptata de Huffington Post este angajarea unui numar restrans de jurnalisti cunoscuti care sa redacteze stiri. "Scopul nostru este sa devenim un ziar online", a spus Huffington.
Alte bloguri, precum Gawker, Talking Points Memo, PaidContent si Drudge Report, au ajuns de asemenea la maturitate si constituie adevarate business-uri ce au angajati, incaseaza venituri din publicitate si organizeaza conferinte, devenind treptat "noul val media".
"Situatia devine destul de confuza, iar granitele se estompeaza atunci cand autorii New York Times incep sa lanseze foarte multe bloguri, iar Huffington Post incepe sa transmita stiri", a declarat Jonah Perretti, responsabilul IT al Huffington Post.
Adrianna Huffington, care a studiat economie la Universitatea Cambridge, considera Huffington Post ca fiind o transpunere online a unor serii de conversatii cu mii de prieteni din intreaga lume (printre care se numara jurnalisti, comedieni, agenti de recrutare sau senatori).
Huffington a precizat ca nu toate cunostintele ei au imbratisat instantaneu ideea. Ea isi aminteste cum Arthur Schlesinger, un cunoscut istoric, a intrebat-o "Ce este un blog?" atunci cand i-a cerut sa contribuie la Huffington Post. Schlesinger isi trimite articolele prin fax, insa acest lucru nu o deranjeaza pe Adrianna Huffington. "Daca are amprenta autorului, pentru mine este suficient si constituie un blog", a spus ea.
Huffington Post a reusit sa isi construiasca un public loial, avand in vedere ca prima pagina a site-ului gazduieste o serie de link-uri catre stiri care critica administratia prezidentiala Bush. Insa, Huffington Post a reusit sa atraga vizitatori si prin modul neobosit si neincetat de a urmari anumite stiri, de a oferi comentarii si completari.
Ca si in cazul unui ziar traditional, Adrianna Huffington le cere contribuitorilor sa mentina un standard de claritate si acuratete. Toate erorile trebuie corectat in maximum 24 de ore, altfel bloggeri isi pierd dreptul de a mai publica articole. Insa, tot ea subliniaza faptul ca atitudinea autorilor reprezinta unul din avantajele site-ului.
"Nu mai acceptam stiri care contin 'pe de o parte, pe de alta parte'. Trebuie sa crezi in existenta unui adevar si sa incerci sa il scoti la lumina", a declarat creatorul site-ului.
Desi site-ul nu are la dispozitie aceleasi resurse si nu se bucura de recunoastere ca ziare deja stabilite pe piata, Adrianna Huffington si cofondatorul Kenneth Lerer considera ca au unele avantaje fata de organizatiile media traditionale. In primul rand, nu au nevoie de o "armata" de reporteri care sa adune stiri si nu sunt constransi de o afacere existenta, ceea ce inseamna ca Huffington Post are costuri mai mici si isi poate asuma riscuri fara a enerva cititorii fideli.
Exista insa un domeniu in care Huffington Post are un handicap: publicitatea. Agentiile de profil devin din ce in ce mai interesate de publicul numeros atras de anumite bloguri, insa au o oarecare retinere fata de perceptia de site liber, necenzurat pe care o lasa blogurile.
Dupa cateva incercari nereusite, in care Lerer a permutat personalul de vanzari si a schimbat strategia companiei, el sustine ca Huffington Post atinge pragul rentabilitatii in unele luni. El nu a dorit sa comunice rezultatele oficiale. Insa, odata cu apropierea alegerilor prezidentiale din 2008, atat Lerer, cat si partenerii Huffington Post sunt convinsi ca site-ul se indreapta spre o perioada de prosperitate.
Intre timp, pe masura ce forma de prezentare si publicul apropie Huffington Post din ce in ce mai mult de un ziar traditional, Jonah Perretti trebuie sa implementeze site-ului o serie de noi functii care vor incuraja si facilita discutiile intre cititori si bloggeri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO