Business Hi-Tech

Una din zece locuinte va avea un televizor LCD la sfarsitul anului, ca urmare a Euro 2008

Una din zece locuinte va avea un televizor LCD la sfarsitul anului, ca urmare a Euro 2008
02.06.2008, 19:50 16

Ritmul de crestere a vanzarilor de televizoare LCD legate direct de evenimentul sportiv este estimat de catre reprezentantele locale ai celor mai mari producatori de televizoare din lume intre 10% si 30%. La opt milioane de camine in Romania, rezulta ca fiecare al 16-lea camin isi schimba televizorul cu un LCD sau o plasma anul acesta.
Vanzarile de televizoare LCD in Romania au inceput sa creasca puternic incepand cu anul 2007, atunci cand, odata cu aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, taxele vamale pentru importul acestor produse au fost eliminate.
De asemenea, preturile tehnologiilor de producere a ecranelor s-au redus, ceea ce a determinat un grad mai mare de accesibilitate a acestei game de produse.
Potrivit estimarilor Panasonic Romania, reprezentanta producatorului japonez de echipamente electronice si IT, piata totala de televizoare flat-panel din Romania (care include LCD-uri si televizoare cu plasma), a crescut de patru ori anul trecut, la 220.000 de unitati. Aceasta inseamna ca aproape 10% din locuinte vor fi echipate cu un LCD sau o plasma la sfarsitul lui 2008.
Reprezentanta locala a companiei sud-coreene LG Electronics estimeaza ca Euro 2008 va determina in al doilea trimestru al anului o crestere de 30% peste nivelul normal al pietei de televizoare LCD si televizoare cu plasma.
In T1, compania a inregistrat un avans de 60% al veniturilor pentru toate categoriile de produse, raportand o cifra de afaceri de 36 mil. euro, in crestere cu 20% fata de estimarile comunicate la inceputul anului.
Oficialii LG au precizat ca, in primul trimestru al anului, piata locala de televizoare LCD a inregistat o crestere de 350% din punct de vedere valoric, insa nu au oferit estimari cu privire la evolutia pietei pana la sfarsitul anului 2008. Cele mai bine vandute televizoare LCD pe piata locala a companiei sud-coreene au fost cele cu diagonala de 20 de inchi (50,8 centimetri), segment pe care LG detine, conform propriilor estimari, o cota de peste 21%.
Compania a atins o cota de 20,5% pe segmentul LCD, situandu-se pe locul al doilea dupa rivalul Samsung Electronics. In 2007, cota companiei era de 16%, iar Han Khyu, presedintele companiei, a precizat anterior ca pentru anul in curs vizeaza atingerea unui nivel de 22-23%.
Reprezentantii sucursalei locale a Samsung Electronics spun ca trendul ascendent al vanzarilor de LCD-uri inregistrat anul trecut s-a mentinut si la inceputul anului 2008. "Fata de 2007, vanzarile noastre s-au dublat si ne asteptam ca trendul de crestere sa se mentina si in lunile ramase", au declarat oficialii companiei, adaugand: "Campionatul European este, alaturi de Olimpiada, unul dintre cele mai importante evenimente ale acestui an. Odata cu prezenta Romaniei la competitie, interesul in randul consumatorilor a crescut si cu siguranta se va inregistra o crestere a vanzarilor in aceasta perioada".
Cu ocazia Campionatului European, Samsung si Genco Trade, distribuitorul oficial de produse electronice si electrocasnice al companiei sud-coreene, au lansat pe piata locala o noua gama de televizoare LCD Full HD, in parteneriat cu Federatia Romana de Fotbal (FRF).
Oficialii Samsung estimeaza ca piata de televizoare LCD va ajunge la 400.000 - 500.000 de unitati anul acesta, in crestere fata de asteptarile initiale.
Anul trecut, Jae Cheon Park, directorul general al companiei, aprecia ca piata va atinge 300.000 de unitati.
Cea mai bine vanduta diagonala Samsung este de 32 de inchi (81,28 centimetri), segment pe care compania detine o cota de 36%, potrivit unui studii realizat de catre firma de cercetare GfK. Samsung detine, de asemenea, 55% din piata modelelor cu diagonala cuprinsa intre 37 si 39 de inchi (93,98 - 99,06 centimetri).
Cifra de afaceri a Samsung Romania s-a apropiat anul trecut de 180 mil. euro, iar compania vizeaza atingerea unui nivel de 200 mil. euro in 2008, conform declaratiilor directorului general al Jae Cheon Park.
In Romania, compania lucreaza cu trei distribuitori: HAT Group (telefoane mobile), Deck Computers (produse IT) si Genco Trade (electronice si electrocasnice).
Pe de alta parte, vanzarile rivalului LG Electronics in Romania au crescut anul trecut cu 51%, totalizand 104 mil. euro si depasind estimarile initiale de 100 mil. euro. Marja profitului operational a fost de 2%. Pentru 2008, compania are ca obiectiv cresterea cu 40% a veniturilor, la 140 mil. euro.
Reprezentanta companiei olandeze Royal Philips, cel mai mare producator de electronice de consum din Europa, apreciaza ca piata locala de televizoare cu cristale lichide a inregistrat o crestere de 300% in primele luni ale anului, comparativ cu aceeasi perioada din 2007.
"Euro 2008 este asteptat cu mare interes de catre toata lumea, in primul rand datorita participarii Romaniei si in al doilea rand pentru ca fotbalul este un sport foarte vizionat in Romania. Avem o adevarata oportunitate de vanzare pentru LCD-uri si ne asteptam la rezultate bune in luna iunie", au declarat reprezentantii companiei.
Din punctul de vedere al numarului de unitati vandute, Philips se asteapta la o crestere de 150% a vanzarilor de televizoare LCD pana la sfarsitul anului, precum si la dublarea pietei, dar nu a oferit cifre exacte. Afacerile producatorului olandez in Romania s-au majorat anul trecut cu 32%, la 95 mil. euro, cea mai mare crestere fiind inregistrata de catre divizia de aparatura medicala (300%).
Oficialii Philips au mai spus ca cea mai bine vanduta diagonala are 32 de inchi (81,28 centrimetri), iar cea de 42 de inchi (106,68 centimetri) incepe sa castige cota de piata.
Compania locala Sony Center, unul dintre cei mai mari distribuitori ai gigantului japonez Sony, anticipeaza o crestere de 10% a vanzarilor de televizoare LCD in perioada premergatoare Campionatului European de Fotbal, precizand ca ritmul vanzarilor a fost in continua crestere in primele luni ale anului 2008.
"Am comercializat 2.500 de unitati de la inceputului anului, in crestere cu 30% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut", au declarat reprezentantii companiei. Pana la sfarsitul anului, distribuitorul intentioneaza sa comercializeze 10.000 de unitati, in conditiile in care nivelul pietei va creste cu 30-50%.
Potrivit oficialilor Sony Center, cele mai bine vandute modele de LCD-uri sunt cele Full HD cu diagonale de 32 si 40 de inchi (81,28 / 101,6 centimetri).
New Link, compania care administreaza reteaua de magazine Sony Center, estimeaza o crestere de 25% a vanzarilor de electronice in acest an, la 21,25 mil. euro, comparativ cu cifra de aproximativ 17 mil. euro inregistrata anul trecut.


Cea mai bine vanduta diagonala: 32 de inchi

Cele mai bine vandute modele de LCD-uri ale principalilor jucatori de pe piata locala

LG - 20 de inchi (50,8 cm)
Philips - 32 de inchi (81,28 cm)
Samsung - 32 de inchi (81,28 cm)
Sony - 32 de inchi (81,28 cm), 40 de inchi (101,6 cm)

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO