Business Hi-Tech

Ultimele zile de independenta pentru Zapp. Ce va aduce integrarea cu Cosmote?

Ultimele zile de independenta pentru Zapp. Ce va aduce integrarea cu Cosmote?
26.10.2009, 23:20 107

Zapp, brandul sub care activeaza din 2001 compania Telemobil, arputea disparea rapid de pe piata, imediat dupa ce ConsiliulConcurentei isi va da acordul final pentru preluarea operatoruluide catre Cosmote, numarul trei pe piata de telefonie - spunanalisti chestionati de ZF.

"Exista semne evidente pe piata, precum reducerea brusca apublicitatii pentru Zapp pe toate canalele media, ca liderii de laCosmote ar putea opta sa renunte la brand", spune IulianCirciumaru, consultant al companiei A.T. Kearney.

Cosmote a anuntat achizitia Zapp in iunie, iar aprobareaConcurentei - considerata "o formalitate", este asteptata pana lafinele anului. Cosmote a platit 61 mil. euro pe actiuni si apreluat datorii de 146 mil. euro.

Trec la T-Mobile?

O alta varianta vehiculata pe piata este pastrarea Zapp casub-brand pentru servicii de internet pentru firme, insa acesteoptiuni par a avea putine sanse in conditiile in care OTEpromoveaza puternic brandul pe care l-a impus in Balcani -Cosmote.

O alta varianta care scoate din calcule Zapp este cea atransformarii Cosmote si Zapp in T-Mobile, brandul de telefoniemobila al Deutsche Telekom, optiune pe care pariaza, spre exemplu,Raluca Milin, fost sef de vanzari al UPC si de comunicare al Connex(Vodafone).

"Cred ca in curand vom auzi mai degraba de T-Mobile" spuneea.

Insa care va fi impactul preluarii Zapp asupracompetitiei de pe piata locala telecom?

"Pe segmentul de voce impactul asupra competitiei va fi unulmarginal, avand in vedere profilul si volumul clientilor Zapp peacest sector. Cel mai probabil, o optiune pentru managementulCosmote este aceea de a restructura portofoliul de produse pe voceal Zapp si sa-l alinieze la ofertele Cosmote. Conturile mari aleZapp ar putea beneficia de o oferta personalizata", estimeazaIulian Circiumaru.

Prin achizitia Zapp "Cosmote nu a facut decat sa-si reparepropria greseala, faptul ca nu si-a adjudecat la timp o licenta3G", puncteaza Raluca Milin, care se asteapta la schimbari pe piatadatorita combinatiei dintre licenta 3G si CDMA - "o combinatieunica si ireplicabila".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO