Business Hi-Tech

UE amendeaza site-urile care ofera tonuri de apel pentru telefoane mobile

18.07.2008, 00:00 18

Comisarul european pentru protectia consumatorului, Meglena Kuneva, a lansat joi o campanie de sanctionare a paginilor web care ofera servicii de continut pentru telefoanele mobile, precum tonurile de apel, dupa o ancheta care a relevat ca 80% dintre aceste site-uri pacalesc consumatorii. Investigatia desfasurata de Kuneva a vizat 500 de site-uri care vand tonuri de apel, imagini, fluxuri de stiri sau jocuri video pentru telefoanele mobile, industrie care genereaza afaceri de sute de milioane de euro, scrie presa internationala. Concluziile anchetei releva ca circa 80% dintre paginile investigate prezinta elemente care au scopul de a induce in eroare consumatorii, indeosebi adolescentii sau copiii, prin costuri ascunse care maresc veniturile firmelor care le detin. "Mult prea multi oameni cad victime surprizelor costisitoare provenite din taxe, comisioane si abonamente misterioase la serviciile de tonuri de apel, costuri despre care afla pentru prima data din facturile la telefonia mobila", a declarat Meglena Kuneva intr-o conferinta de presa. Companii precum Jamba (detinuta de News Corp. si VeriSign), Vodafone, Aspiro sau Wiking Mobile ar putea suporta sanctiuni, de la amenzi mari pana la inchiderea site-urilor, daca nu incearca sa solutioneze problemele semnalate de oficialul european. Valoarea vanzarilor de tonuri de apel in UE, Norvegia si Islanda s-a plasat, anul trecut, in jurul cifrei de 691 de milioane de euro, potrivit lui Kuneva, dar segmentul tonurilor de apel are o pondere de numai 29% in piata serviciilor de continut media pentru telefoanele mobile. Printre neregulile semnalate de ancheta desfasurata in iunie se numara informatii imprecise privind preturile (preturi incomplete, fara includerea taxelor, sau servicii care nu informau consumatorii ca achizitia unui produs implica contractarea unui abonament), date insuficiente sau inexistente privind firma care comercializeaza serviciul, sau chiar taxe si comisioane "ascunse", tiparite pe pagini cu litere foarte mici, in timp ce cuvantul "gratuit" este folosit eronat, pentru a convinge consumatorii sa accepte contracte pe termen lung.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO