Business Hi-Tech

Twitter incepe sa blocheze reclamele companiilor

25.05.2010, 23:06 14

Twitter, una dintre cele mai mari retele de socializare dinlume, a interzis companiilor sa-si faca reclama pe site in sirul demesaje postate de utilizatori, la aproape o luna dupa ce compania alansat propria platforma de publicitate, relateaza Financial Times.Decizia va periclita mai multe companii care isi faceau publicitatepe Twitter, retea care a atras peste 100 de milioane de utilizatoriin cei patru ani de existenta, comenteaza cotidianul britanic.Analistul Sean Corcoran de la compania de cercetare ForresterResearch sustine ca decizia companiei este o forma de control si deprotejare a veniturilor. Reprezentantii Twitter au declarat careclamele i-ar putea induce in eroare pe utilizatori si vorsupraincarca site-ul retelei de socializare.

"Twitter va face tot posibilul pentru a mentine reteaua, pentrua-i proteja pe utilizatori de spam-uri si pentru a sustine cererileutilizatorilor", se arata intr-o postare pe blogul lui DickCostolo, directorul operational al companiei. El a declarat insa caTwitter nu are planuri imediate sa interzica publicitatea inmesajele postate pe site, dar nu a exclus aceasta posibilitate,adaugand ca prioritara este protejarea relevantei si integritatiisite-ului.

Analistul Sean Corcoran a declarat ca firmele care mizau pana inprezent pe inserarea reclamelor in mesajele de pe Twitter se vorreorienta. "S-ar putea sa se uite la alte platforme, dar nu vad unfinal fericit pentru ei", a declarat acesta.

Singurul lucru care ne intereseaza este ca numarulutilizatorilor sa creasca, chiar daca Twitter va trebui saimpiedice dezvoltarea businessului anumitor companii, a declaratNick Halstead, director in cadrul retelei de socializare, citat deFT. El a mai spus ca ultima "incursiune" a companiei, anumelansarea software-ului oficial pentru telefoanele iPhone siBlackBerry, a fost bine primita de utilizatori. Twitter are propriaplatforma de advertising numita "Promoted Tweets", care impartejumatate din venituri cu dezvoltatorii.

Compania Ad.ly, care vinde publicitate si o plaseaza in mesajelede pe Twitter, sustine ca nu va fi afectata de decizia retelei desocializare. Reprezentantii Ad.ly au declarat ca sustin deciziaTwitter de a crea standarde in acest tip de publicitate si ca sesupun regulilor retelei in colaborarea cu compania americana.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO