Business Hi-Tech

Telefonul mobil achita nota de plata de la restaurant

20.09.2005, 19:12 25

Telefoanele mobile sunt practic nelipsite din buzunarul oricarui utilizator si au inceput sa nu mai fie doar simple echipamente de comunicare, ci, mai nou, au devenit si portofele virtuale cu care pot fi platite notele de plata in restaurante sau cumparaturile din supermarketuri, relateaza presa internationala.

Compania americana Vayusa a lansat un nou serviciu, MobileLime, prin care utilizatorii au posibilitatea sa plateasca facturi, note de plata sau curse cu taxiul fara sa aiba nevoie de carduri de credit sau de bani lichizi, ci doar avand telefonul mobil la indemana, scrie presa internationala.

MobileLime este printre primele astfel de servicii de plata oferite pe piata utilizatorilor din SUA. Serviciul functioneaza deocamdata doar cu anumite companii din Boston si New York care au incheiat parteneriate cu Vayusa pentru a putea incasa bani prin telefonul mobil, au precizat oficialii companiei.

Pentru a utiliza noul serviciu, tot ceea ce trebuie sa faca utilizatorii este sa acceseze site-ul companiei si sa introduca anumite informatii personale, pentru a se inregistra in sistem.

Dupa aceea, utilizatorii vor trebui sa precizeze daca vor sa "introduca" in telefonul mobil un card de credit sau de debit. Deocamdata, platile nu vor putea fi efectuate direct dintr-un cont bancar, insa daca va exista cerere pe piata, serviciul se va adapta, conform oficialilor companiei.

MobileLime este extrem de simplu de utilizat, intrucat, pentru a plati cu telefonul mobil, utilizatorii nu vor trebui decat sa apeleze un numar de telefon alocat pentru acest serviciu.

Dupa aceea, va fi necesar sa introduca codul PIN si un cod al magazinului sau restaurantului unde se afla, cod pe care il vor obtine de la angajatii locului respectiv. Pentru a incheia tranzactia, utilizatorii vor oferi la casierie ultimele patru cifre ale numarului lor de telefon, relateaza presa internationala.

Vayusa va oferi utilizatorilor noului serviciu reduceri in anumite magazine si vor introduce un program de loialitate pentru clientii fideli, a precizat un oficial al companiei. Spre exemplu, daca utilizatorii vor cumpara dintr-un anumit magazin produse in valoare de 75 de dolari, acestia vor beneficia de o reducere de 5 dolari, a explicat el.

Cu toate acestea, MobileLime se confrunta si cu probleme, nu din punctul de vedere al tehnologiei utilizate, ci mai degraba din cauza disponibilitatii pentru utilizare. Serviciul nu poate fi inca utilizat in toate magazinele, oamenii fiind inca sceptici cu privire la aceasta metoda de plata. In plus, utilizatorii au reclamat faptul ca exista anumite zone in care sunt foarte putine magazine care accepta plati prin intermediul serviciului, iar acest lucru ii pune in situatia de a plati cu bani lichizi, relateaza presa internationala.

Servicii similare au aparut recent si pe piata japoneza, unde operatorul de servicii de telefonie mobila NTT DoCoMo a adunat deja peste 3 milioane de utilizatori, scrie presa internationala. "Telefoanele mobile au devenit practic o fereastra catre restul lumii prin multitudinea de functii pe care le ofera", a precizat un analist al companiei de cercetare Enderle Group.

"Iar utilizatorii din Asia, spre deosebire de cei americani, sunt mult mai familiarizati cu noile tehnologii incorporate in telefoanele mobile, si deci si cu sistemul de plata prin intermediul acestora", a mai spus el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO