Business Hi-Tech

TailWind EMEA lansează rezultatele studiului "The Status of Programmatic Trading in CEEMEA"

TailWind EMEA lansează rezultatele studiului "The Status...

Autor: Departamentul Life

03.02.2016, 12:00 244

La studiu au participat 186 profesionişti din partea celor mai importanţi publisheri, regii, agenţii şi advertiseri din regiunea CEEMEA.

Conform studiului: 89% dintre respondenţii sunt de părere că Programmatic Advertising a devenit o parte "dominantă şi importantă a publicităţii online" şi adopţia publicităţii de tip Programmatic în CEEMEA a crescut cu 35%, în comparaţie cu rezultatele aceluiaşi studiu desfăşurat în 2014.

O treime dintre advertiseri consideră că cel mai mare beneficiu al publicităţii de tip Programmatic este o targetare mult mai bună a audienţei.

Cele mai mari obstacole în adopţia publicităţii de tip programatic evidenţiate de cei care au participat la studiu sunt lipsa personalului calificat (39%) şi a unei înţelegeri mai aprofundate a domeniului (33%).

Majoritatea advertiserilor din regiunea MEA (62.5%) au declarat că bugetele pentru publicitatea de tip Programmatic au crescut cu 10% în 2015.

De asemenea, 5% dintre cei care cumpără publicitate online în Europa Centrală şi de Est se aşteaptă ca bugetul alocat în 2015 pentru Programmatic Advertising să depăşească 20% din bugetul total, versus 0% în 2014

"Publicitatea de tip Programmatic a atins deja un prag majoritar în regiunea MEA, nivel pe care îl aşteptăm în 2016 şi în Europa Centrală şi de Est. Atât clienţii, cât şi agenţiile de media, dar şi producătorii de content sunt dornici să înveţe şi să utilizeze pe deplin beneficiile, într-un context de cooperare şi încredere, care să asigure nevoia de calitate atât a companiilor, cât şi a publisherilor. Mai sunt multe lucruri de îmbunătăţit, însă oportunitatea şi tracţiunea sunt prezente în piaţă",a comentat Odysseas Ntotsikas, Fondator si Managing Director al TDG, grup din care face parte si TailWind.

"Publicitatea online creşte într-un ritm ameţitor, iar publicitatea de tip Programmatic devine motorul acesteia, aproape 55% dintre respondenţii din Europa Centrală şi de Est şi mai mult de 83% din regiunea MENA declarând că intenţionează să adopte publicitatea de tip Programmatic în 2016. Deşi lipsa de înţelegere şi lipsa abilităţilor rămân două dintre cele mai mari obstacole atunci când vine vorba de adopţia publicităţii de tip Programmatic în aceste pieţe, creşte încrederea în beneficiile pe care Programmatic-ul le poate livra. Rezolvarea problemelor de transparenţă şi măsurare vor ajuta, de asemenea, la deblocarea adevăratului potenţial al publicităţii online de tip Programmatic, permiţând advertiserilor sa livreze campanii native", a adăugat Nigel Gilbert, VP Strategic Development EMEA al AppNexus.

"Şi pe piaţa românească se observă o efervescenţă în ceea ce priveşte Programmatic Advertising. Atât clienţii şi agenţiile de publicitate, cât şi editorii de presă online au pornit deja investiţii în această zonă şi putem spune că piaţa românească este într-un tumult pe care nu l-am mai observat demult. Project Agora, primul “private marketplace” local, a apărut în România la momentul oportun şi a simplificat accesul participanţilor, editori sau publicitari, la zona de programmatic. Rezultatele primului an au depăşit aşteptările şi, în contextul unui interes general extrem de ridicat pentru programmatic, viitorul sună foarte bine", a declarat Lucian Romaşcanu, Country Manager TailWind România, compania care operează Project Agora.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO