Business Hi-Tech

SUA: podcasting-ul face campanie electorala

15.04.2005, 19:00 16

Desi George W. Bush de-abia a castigat fotoliul de presedinte acum cateva luni, politicienii americani si-au inceput deja campaniile electorale, folosind o metoda pe cat de ieftina pe atat de convingatoare: asa-numitul podcasting (jurnale audio) pe Internet.

Campaniile electorale tintite direct catre "internauti", jocurile video cu tenta politica, site-urile de discutii, weblog-urile (jurnale personale scrise, publicate online) au fost unelte extrem de folosite inaintea alegerilor prezidentiale din SUA de anul trecut, comenteaza BBC.

Acum, podcast-urile (un fel de weblog-uri, numai ca textul scris este inlocuit de fisiere audio ce pot fi descarcate si ascultate pe playerul digital) reprezinta cea mai noua initiativa a politicienilor care incearca sa-si directioneze mesajul cu exactitate catre electorat, fara a mai trece prin filtrul mass-media traditionale.

Partidul Republican, de pilda, care detine o "masina de relatii publice bine unsa", scrie BBC, a initiat recent o serie de emisiuni podcast realizate de personalitati cum este presedintele partidului si fostul secretar de la Casa Alba Ken Mehlman. Un alt politician care si-a lansat propriul podcast este liderul democrat John Edwards.

Electoratul este incurajat sa trimita intrebari, la care Edwards raspunde in timpul propriei sale emisiuni de podcasting. Deocamdata, acest tip de exprimare online ramane preferatul unui public de nisa, cel care viziteaza site-urile de tip weblog, spun specialistii. Insa posturi de radio cu traditie din Statele Unite si din Marea Britanie au inceput sa adopte noua tehnologie, comenteaza BBC. mihai.musatoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO