Business Hi-Tech

Studiu ROADS - Romanian Online Advertising Adspend Study: Valoarea pieţei de publicitate digitală în 2021 a depăşit 260 mil. euro, plus 42% faţă de 2020

Studiu ROADS - Romanian Online Advertising Adspend Study:...

Autor: Alexandra Cepăreanu

17.10.2022, 16:31 91

Valoarea pieţei de publicitate digitală în 2021 a depăşit valoare de 260 milioane de euro, înregistrând o creştere de 42% comparativ cu anul 2020, potrivit celei mai recente ediţii a studiului ROADS (Romanian Online Advertising Adspend Study), cel mai important pentru industria locală de advertising online din România, care analizează piaţa în funcţie de trei criterii principale: formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe Internet şi lunile din fiecare semestru pentru determinarea sezonalităţii, realizat de IAB România (Interactive Advertising Bureau România) - asociaţia industriei de marketing şi publicitate interactivă din Romania.

Astfel, cel mai mare procent al veniturilor din publicitatea online este alocat de Mobile Advertising (65% (comparativ cu 61% în 2020), iar Programmatic advertising reprezintă 14% din totalul pieţei (la acelaşi nivel cu anul precedent), arată sursa citată anterior.

De asemenea, al doilea semestru al anului trecut a înregistrat o scădere de 3% faţă de primele şase luni însă valoarea – de peste 127,5 mil. euro - a fost cu 9% mai mare decât aceeaşi perioada a anului 2020, conform aceleiaşi surse.

„Şi în 2021 industria cu cele mai mari investiţii în publicitate online este Cosmetics and Toiletries, urmată de domeniul Auto, Household equipment, Pharmaceutical & healthcare şi Online retail. De asemenea, la fel că în cei trei ani anteriori, Traditional Mobile îşi alocă de departe cel mai mare segment al investiţiilor, astfel că Traditional Mobile raportează cea mai mare rată de creştere în 2021 vs. 2020 – de 57%.”

Realizat începând cu anul 2008, studiul ROADS oferă date relevante despre încasările nete provenite din publicitate online şi contorizează atât datele furnizate de către publisheri care vând direct din propriul portofoliu de site-uri, cât pe şi cele furnizate de către regii şi/sau agenţii media – pe alte canale decât cele deja incluse în studiu.

IAB România este prezentă pe piaţa naţională din 2006 şi reuneşte cele mai importante agenţii de publicitate (media şi digitale), regii de media, publisheri autohtoni şi companii prestatoare de servicii dedicate industriei de publicitate interactivă – online, mobile şi alte canale interactive, arată informaţiile transmise de reprezentanţii organizaţiei.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO