Business Hi-Tech

Start-up-ul local Bonapp.eco, evaluat la peste 3,3 mil. euro înainte de o nouă rundă de finanţare

Start-up-ul local Bonapp.eco, evaluat la peste 3,3 mil....

Autor: Ioana Nita

13.03.2023, 13:00 200

Start-up-ul local Bonapp.eco, care îşi propune să combată risipa alimentară cu ajutorul unei aplicaţii mobile de tip marketplace, vrea să atragă o finanţare de 275.000 de euro, din care 150.000 - 200.000 euro prin intermediul unei campanii pe platforma de equity crowdfunding SeedBlink. Proiectul este evaluat acum, înainte de obţinerea investiţiei, la 3,3 milioane de euro, conform datelor furnizate de SeedBlink în cadrul informării trimise către investitorii înregistraţi în platformă. Practic, noua rundă de finanţare este o extensie a celei de pre-seed din 2022 în cadrul căreia start-up-ul a obţinut o investiţie în valoare totală de 800.000 euro. Runda de la începutul anului trecut a fost condusă de Up (denumită anterior Chèque-Déjeuner), căruia i s-au alăturat şi fondurile locale Roca X şi Early Game Ventures, precum şi Impact Ventures din Ungaria. Din noua rundă, Bonapp.eco are deja 75.000 euro strânşi, investitorul principal fiind Up din nou.

Prin intermediul aplicaţiei Bonapp.eco, comercianţii au posibilitatea de a-şi vinde produsele alimentare al căror termen de valabilitate se apropie de expirare, iar utilizatorii le pot achiziţiona la preţuri mai mici cu 40% - 80%. Proiectul a fost iniţiat în noiembrie 2021 de antreprenorul francez stabilit în România Grégoire Vigroux împreună cu Diego Roy de Lachaise, fost consultant senior la KPMG, şi cu Zsolt Kadar, fost executiv la Apple. De atunci şi până în prezent, Bonapp.eco a ajuns la o reţea de peste 700 de parteneri în Bucureşti şi Cluj-Napoca - supermarket-uri, restaurante, benzinării, cofetării şi patiserii, cafenele şi hoteluri. Printre jucătorii de renume din portofoliul de partneri ai Bonapp.eco se numără Cora, Penny, ibis, Starbucks, Tucano Coffee, Atelierul de Tarte, Noodle Pack şi Metro. În cele 15 luni de la lansare, aplicaţia mobilă bonapp.eco a descărcată de aproape 100.000 de utilizatori, iar pentru anul acesta start-up-ul şi-a propsu să atingă pragul de rentabilitate în trimestrul al treilea, în timp ce pentru 2024 ţinta este de a ajunge la venituri anuale recurente de un milion de euro.

„Investiţiile în proiecte responsabile social sunt o soluţie de nerefuzat pentru orice VC care doreşte să impacteze şi să îmbunătăţească calitatea vieţii oamenilor. Descoperim că acest tip de investiţii fac din ce în ce mai mult bine în România şi va fi unul dintre reperele activităţii noastre în viitor. Am fost convinşi de calitatea echipei, de generozitatea modelului de business, de oportunitatea pieţei şi de încrederea celorlalţi investitori. Bonapp.eco are tot ce îi trebuie pentru a deveni lider de piaţă în România, dar şi la nivel regional, în categoria sa“, a spus Cristian Munteanu, managing partner în cadrul Early Game Ventures, unul dintre investitorii iniţiali ai start-up-ului.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO