Business Hi-Tech

Sony intra pe scena new media

24.08.2006, 19:55 11

Sony Pictures Entertainment a devenit cea mai recenta companie media traditionala care a intrat in "arena new media", cu o achizitie in valoare de 65 mil. dolari (50,6 mil. euro) a companiei de Internet Grouper, specializata, ca si mult mai cunoscutul Youtube, in afisarea clipurilor video create de utilizatori, scrie Financial Times.
Grouper, care detinea in luna martie
1 mil. de utilizatori, numara in prezent 8 mil. de utilizatori, cu mult mai putin decat rivalul Youtube, cel mai mare portal de video sharing din lume, cu un numar de aproximativ 30,5 mil. de vizitatori. Compania promoveaza o tehnologie care le permite utilizatorilor sa afiseze pe alte retele sociale, precum MySpace sau Friendster, clipurile video create pe Grouper. "Consumatorii petrec din ce in ce mai mult timp pe site-uri precum Grouper, si, fiind unul dintre cei mai mari producatori de divertisment din lume, vrem sa ne pozitionam in punctele cu cea mai mare audienta", a declarat Michael Lynton, director executiv al Sony Pictures, citat de Financial Times.
Grouper avea, intr-un fel, legatura cu clientii diviziei de electronice a Sony Pictures, vizitatorii site-ului utilizand frecvent camere sau alte dispozitive Sony pentru crearea si editarea imaginilor, a precizat Lynton.
Compania News Corp. a platit anul trecut 580 mil. dolari (451 mil. euro) pentru MySpace, o retea sociala care detine peste 100 mil. de utilizatori inregistrati. De la acea data, companiile rivale Viacom sau NBC au efectuat achizitii importante, precum Xfire si respectiv iVillage si IAC.
Totuti, in timp ce site-urile au inregistrat un trafic masiv, este inca neclar daca noii proprietari vor reusi sa transpuna interesul utilizatorilor in venituri robuste din publicitatea online.
In urma achizitiei, cofondatorul companiei Grouper, Josh Felsner, isi va pastra postul in cadrul companiei si a precizat ca preluarea companiei sale ii ofera o oportunitate unica de a crea un site care sa contina atat continut creat de utilizatori , cat si continut licentiat.
Felsner a mai vandut in anul 1999 un alt site similar, Spinner.com, companiei AOL, pentru suma de 320 mil. dolari (250 mil. euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO