Business Hi-Tech

Sony Ericsson: telefoanele 3G au ridicat vanzarile si profitul

19.01.2005, 00:00 10

Producatorul de telefoane mobile Sony Ericsson, joint-venture intre compania japoneza Sony si cea suedeza Ericsson, a realizat vanzari de 2 miliarde de euro in trimestrul patru, cu 40% mai mult decat in aceeasi perioada a anului anterior.
Compania a vandut in perioada mentionata 12,6 milioane de telefoane mobile, cu 56% mai mult decat in ultimul trimestru din 2003. Rezultatele peste asteptari sunt puse de analisti pe seama vanzarilor bune de telefoane 3G si de telefoane GSM cu camera digitala si ecran color, relateaza presa internationala.
"Cresterea solida din trimestrul patru a fost sustinuta de reactia buna a pietei fata de ultimul nostru model de telefon 3G UMTS, care ne ajuta sa punem bazele viitoarei dezvoltari a portofoliului de servicii 3G", a declarat directorul executiv Miles Flint.
Conform oficialilor companiei, pretul de vanzare mediu al telefoanelor Sony Ericsson a fost de 160 de euro, in crestere fata de 157 de euro in trimestrul trei al anului trecut.
Profitul inainte de taxe pe ultimul trimestru al anului a fost de 140 milioane de euro, iar profitul net a atins 55 de milioane de euro, ceea ce reprezinta cresteri fata de aceeasi perioada a anului anterior de 204%, respectiv 28%.
Conform propriilor estimari, Sony Ericsson detinea la nivel mondial o cota de piata putin peste 7% in luna octombrie, in timp ce compania de analiza Gartner ii atribuia un procent de 6,4% pe trimestrul trei, in coborare fata de 6,6% in trimestrul doi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO