Business Hi-Tech

Şeful Deutsche Telekom, grupul german care se chinuie de câţiva ani să iasă de pe piaţa din România, şi-a pierdut răbdarea şi le cere politicienilor europeni să permită apariţia unor uriaşi în telecom: „Să avem grijă ca Europa să nu se transforme pe sine într-un pitic”

Tim Hottges. Foto: Adrian Seceleanu

Tim Hottges. Foto: Adrian Seceleanu

Autor: Adrian Seceleanu

27.02.2024, 14:56 10894

Tim Hottges, liderul gigantului german Deutsche Telekom, grup care este pe picior de plecare din România - unde mai este prezent doar cu operaţiuni de telefonie mobilă, a cerut în mod insistent atât de pe scena Mobile World Congress din Barcelona dar ulterior şi separat, într-un mesaj postat pe reţeaua de socializare de business LinkedIN o dereglementare a industriei de telecom din Europa, avertizând că dacă politicienii de la Bruxelles nu iau măsuri, Europa riscă să devină „un pitic”.

Iată ce a scris Hottges pe LinkedIN:

„Europa are nevoie de o infrastructură puternică. Iată în ce investim. Ne propunem să atingem neutralitatea climatică. Şi cooperăm, de asemenea, când vine vorba de inovaţii. Cu toate acestea, companiile de telecomunicaţii sunt sub presiune. Mulţi operatori mai mici nu reuşesc nici măcar să îşi recupereze costul capitalului. În această privinţă, Deutsche Telekom are o poziţie excepţională în Europa. Pentru că stă pe două picioare. În Europa şi în SUA.
La #MWC2024, marile companii de telecomunicaţii europene şi-au unit, prin urmare, forţele în cadrul unui panel. Împreună cu Margherita Della Valle de la Vodafone Group, Christel Heydemann de la Orange şi José María Álvarez-Pallete de la Telefónica, propunem un "New Deal" pentru Europa. Nu este vorba despre o singură companie. Este vorba despre condiţiile-cadru ale întregii industrii.

Iată propunerea noastră comună cu privire la ceea ce ar trebui să facă acum UE:

1. Crearea unei veritabile pieţe unice digitale europene. Aceasta include şi o reformă a legislaţiei antitrust. Dimensiunile mari (ale operatorilor - n. red.) trebuie să fie posibile, pentru că avem nevoie de ele. Acest lucru este valabil şi pentru alte industrii. Trebuie să fim atenţi ca Europa să nu se transforme pe sine într-un „pitic”.

2. Acest lucru înseamnă consolidarea pieţei. Există câteva zeci de furnizori în UE. În Asia sau în America de Nord, doar trei sau patru pentru sute de milioane de oameni. Nu este de mirare că şi acolo investiţiile pe cap de locuitor sunt mai mari. Trăim într-o economie de platformă. Iar acest lucru se referă la un singur lucru: economiile de scară. Iar în cele din urmă, clienţii sunt cei care beneficiază de ele.

3. Fair Share: Câteva companii produc 50 la sută din tot traficul din reţele, iar acesta creşte cu 30 la sută sau mai mult anual. Nu există niciun stimulent economic pentru a reduce sau a optimiza acest trafic. Acest lucru nu le este favorabil consumatorilor. Mai ales că nu există o repartiţie echitabilă a investiţiilor în infrastructura prin care trec aceste date.

4. Reforma politicii privind spectrul de frecvenţe: Duratele de funcţionare mai lungi pentru spectrul de frecvenţe mobile şi mai puţine licitaţii pot oferi stabilitate pentru investiţii şi inovare.

5. Recunoaşterea reţelelor de comunicaţii în taxonomia UE: Sectorul telecomunicaţiilor are un rol crucial în a permite reducerea emisiilor şi ar trebui să fie recunoscut în consecinţă.

6. Inteligenţa artificială este aici pentru a rămâne: Europa nu trebuie să rămână în urmă în ceea ce priveşte dezvoltarea şi aplicarea IA şi trebuie să îşi folosească know-how-ul industrial ca avantaj competitiv.

7. Reglementarea este importantă. Dar vă rugăm să nu aruncaţi copilul odată cu apa în care e spălat.

Pe scurt, avem nevoie de un New Deal în Europa, cu mai puţine reglementări şi condiţii de concurenţă echitabile în ecosistem.”
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO