Business Hi-Tech

Seful cablistilor: Pe piata TV castiga doar preturile mici

18.06.2008, 18:01 27

Tarifele mici si numarul mare de posturi TV incluse in pachetele de baza reprezinta cea mai eficienta strategie de atragere a clientilor pe piata locala, considera Radu Petric, presedintele Asociatiei de Comunicatii din Cablu (ACC).
"Piata de servicii TV din Romania este una foarte sensibila la pret. Modelul de business de succes este bazat pe preturile mici si un numar cat mai mare de posturi TV incluse in pachetele de baza ale operatorilor, spre deosebire de pietele occidentale, unde canalele de film sau sport, de exemplu, vin doar odata cu pachetele premium", a spus Petric in cadrul unei conferinte organizate la Bucuresti de publicatia online Broadband TV News. "In Romania avem operatori care concureaza pe baza pretului si unii care au ca principal atu serviciile de inalta calitate pentru clienti. Operatorii care se bazeaza pe pret au castig de cauza. Avem pe piata operatori care s-au bazat inca de la lansare pe continut propriu, pe canale speciale, dar nu au avut acelasi succes precum ceilalti operatori de satelit", a adaugat el.
Piata de servicii TV din Romania, a treia ca marime din regiune, este dominata de RCS&RDS si UPC pe segmentul de cablu si de RCS&RDS si Romtelecom pe segmentul de televiziune prin satelit.
Pretul serviciilor TV a scazut constant in ultimii ani, chiar daca operatorii au ajuns sa ofere gratuit atat antena de satelit si receptorul, cat si serviciile de instalare pentru contractele pe doi ani. La finele anului trecut existau 5,25 milioane de clienti pentru serviciile de retransmisie TV.
UPC, care isi disputa cu RCS&RDS pozitia de lider al pietei locale de servicii TV prin cablu, se asteapta ca includerea din acest an in portofoliul de produse a unui recorder video digital (Digital Video Recorder - DVR) sa aduca "cresteri substantiale ale vanzarilor", a declarat Raluca Milin, director de marketing si vanzari al UPC Romania. "Poate ca acum suntem prinsi intre doi operatori mari, dar pe termen lung UPC va creste puternic. In acest an vanzarile au fost mai bune decat in anii trecuti, iar lansarea DVR-ului, un produs revolutionar, va contribui la cresteri substantiale", a spus ea. DVR-ul este un dispozitiv care le permite utilizatorilor sa inregistreze emisiuni TV pentru a le urmari ulterior.
Echipamentul poate fi programat sa inregistreze anumite emisiuni (filme, meciuri), ce pot fi vizualizate ulterior. DVR-ul poate fi setat sa inregistreze si programele urmarite live, astfel ca utilizatorii pot "opri" difuzarea unei emisiuni si sa continue sa vada urmarea acesteia oricand doresc - ca si cum acestea ar fi rulate de pe un DVD.
Compania norvegiana Telenor, care colaboreaza cu UPC Romania pentru furnizarea serviciului de televiziune prin satelit Focus Sat, este interesata de extinderea businessului din Romania, pe fondul tendintei din regiune de extindere a ofertelor de catre operatorii de satelit, a spus Leiv Svenning, director al Telenor pentru Europa Centrala si de Est pe segmentul de comunicatii prin satelit.
HBO Romania este pregatita sa lanseze in Romania HBO Digital, un post TV pe baza de abonament unde utilizatorii pot selecta ce program doresc sa vada precum si HBO HD, care sa difuzeze imagini de inalta rezolutie, compatibile cu televizoarele de ultima generatie, a declarat Carmen Harabagiu, Country Manager al HBO Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO