Business Hi-Tech

SAP Romania gaseste oportunitati de afaceri in zona IMM si in sectorul public

10.03.2004, 00:00 23

SAP Romania schimba strategia de afaceri, la aproape doi ani de cand compania-mama din Germania a facut-o. Noua orientare: intreprinderile mici si mijlocii. SAP se transforma astfel dintr-un furnizor de aplicatii de business aproape exclusiv pentru zona companiilor mari si foarte mari intr-unul pentru care nu mai conteaza dimensiunea clientului.
SAP Romania, reprezentanta de la Bucuresti a celui mai mare producator mondial de aplicatii de business, se va concentra in acest an mai mult pe clientii din zona IMM si din sectorul public, a declarat pentru ZF Valentin Tomsa, directorul companiei.
"SAP poate fi folosit acum de companii indiferent de marimea lor, indiferent de sectorul de activitate. Nu mai este acel sistem care se adreseaza doar corporatiilor mari. O parte dintre aplicatiile de business pentru IMM sunt valabile acum si in Romania", spune oficialul.
Pentru a ataca sectorul companiilor mici si mijlocii, SAP si-a intarit echipa aducand-o pe Ioana Pana de la unul dintre rivalii de pe piata autohtona a solutiilor de afaceri. Ioana se ocupa incepand cu 1 martie de clientii SAP, actuali si potentiali, care se incadreaza in aceasta categorie a IMM-urilor. Compania a reusit deja sa castige in primele doua luni ale anului doi clienti noi din acest segment: Larix Forest, producator de mobila si Codecs, furnizor de servicii de training.
"Este pentru noi un sector prioritar pentru ca si companiile romanesti au devenit mult mai structurate, mult mai stabile, au ajuns la cifre de afaceri mai mari si doresc sa se pregateasca pentru intrarea in Uniunea Europeana. Trebuie sa-si puna problema de a supravietui sau nu intr-o economie a Uniunii Europene foarte competitiva", apreciza Valentin Tomsa.
Al doilea sector in care SAP Romania isi propune sa castige cat mai multe contracte in acest an este sectorul public. Solutiile SAP sunt folosite deja in Uniunea Europeana, si directorul filialei crede ca acesta este un atu, mai ales pentru gestiunea fondurilor, a bugetelor dar si in sectorul apararii si a secutitatii civile.
"Speram ca pana in 2005, cam 15-20% din cifra noastra de afaceri sa provina de la clientii mici si mijlocii iar 20-30% din cel public", a precizat Valentin Tomsa.
La nivel mondial dar si pe plan autohton, SAP a anuntat recent ca intentioneaza sa isi consolideze pozitia de lider pe piata solutiilor software dedicate sectoarelor de aparare si securitate publica. Compania germana l-a si numit pe John Barry, general in rezerva in cadrul US Air Force, sa coordoneze aceasta initiativa. Pe plan mondial, SAP are printre clienti NASA, marina si armata americana, fortele armate din Noua zeelanda, danemarca si Elvetia.
SAP Romania a reusit sa creasca anul trecut cu aproape 30%. In termeni de cifra de afaceri. Compania nu dezvaluie niciodata veniturile obtinute anuale, semestriale sau trimestriale. Marja profitului brut pe 2003 a fost de 15%. "Cred ca vom reusi in acest an sa ne mentinem macar la acelasi nivel in privinta profitabiitatii", desi este un an electoral, apreciaza Tomsa.
"Consideram ca avem o cota de piata de aproximativ 30% in zona softului de afaceri, incluzand aici licentele si mentenanta dar nu si veniturile din servicii. Veniturile din servicii aferente implementarii sistemului SAP revine in proportie de 100% partaenerilor nostri", spune Tomsa. Veniturile SAP provin in totalitate din licente tsi mentenanta. Studiul IDC referitor la aceasta piata va aparea probabil prin luna iunie. Potrivit acestuia, in 2002 SAP detinea 23,7% din piata totala a aplicatiilor de business.
"Tot conform estimarilor noastre, piata totala ar fi in jur de 15-16 milioane de euro", a precizat Tomsa. Dupa un calcul sumar, am putea deduce ca SAP Romania a obtinut anul trecut venituri din vanzarea de licente si din mentenanta de cel putin 5 milioane de euro.
Contractele cele mai mari pe anul trecut au fost incheiate cu firmele mutinationale si companiile nationale. "Mai putine in zona publica si mai multe in zona companiilor romanesti private mici si mijlocii", a conchis Tomsa.
iuliana.susanu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO