Business Hi-Tech

Samsung vrea să vândă un milion de telefoane mobile pe an în România

Samsung vrea să vândă un milion de telefoane mobile pe an în România

JungLak Jung, preşedintele Samsung Electronics România spune că afacerile companiei au trecut anul trecut de 400 mil. $ în România şi Bulgaria

18.07.2010, 23:25 40

Compania sud-coreeană Samsung va cheltui mai mult pe promovareşi va aduce mai multe modele de telefoane în magazineleoperatorilor şi ale lanţurilor de retail telecom pentru a detronaNokia de pe primul loc în topul vânzărilor de telefoane mobileinteligente (smartphone), o piaţă de peste 400.000 de unităţi şi cuo valoare de aproximativ 50 de milioane de euro pe an, spuneJungLak Jung, preşedintele Samsung Electronics România.
"Obiectivul nostru este să ajungem numărul unu pe segmentul detelefoane mobile inteligente, loc ocupat în prezent de companiaNokia", a declarat şeful Samsung România. "Vom fi mai prezenţi înoferta operatorilor telecom şi în magazinele de profil, iar din adoua jumătate a anului vom lansa pe piaţă noi modele detelefoane".
Vânzările de smartphone-uri abia încep să crească în România, anultrecut mobilele inteligente reprezentând 10% din numărul total depatru milioane de telefoane vândute în România, potrivit uneiestimări a Vodafone, numărul doi pe piaţa locală telecom. Creştereavine şi pe fondul atenţiei tot mai mari pe care operatorii o acordăpromovării acestor produse, cu scopul de a-şi mări vânzările peprofitabilul segment al serviciilor de internet mobil. JungLak Jungspune că un element important în lupta cu Nokia îl reprezintă şifaptul că de la 1 iulie compania din România a devenit o subsidiarăa Samsung, începând astfel distribuţia directă a produselor sale pepiaţa românească. "Vom lansa mai rapid în România produsele lansatede Samsung". Cel mai recent mobil lansat de Samsung în România esteGalaxy S, un smartphone care utilizează platforma Google Adroid şicare e disponibil la preţuri începând cu 99 de euro la Orange şi150 de euro la Vodafone.
Întrebat dacă Samsung poate ajunge numărul unu pe segmentulsmartphone în condiţiile în care Nokia are şi o fabrică în România,în judeţul Cluj, Jung spune că răspunsul este pozitiv. "În fapt, petermen lung, vrem să ajungem numărul unu pe piaţa de telefoanemobile din România, aşa cum am reuşit şi în alte ţări. La nivelulpieţei de telefoane mobile, targetul nostru este de a comercializapeste 1 milion de unităţi anual". Jung a mai spus că Samsung estenumărul doi la nivel mondial pe piaţa de telefoane mobile, dupăNokia, lucru care era "de neimaginat acum şapte ani". El nu aoferit detalii despre cota de piaţă a Samsung, precizând doar că pesegmentul smartphone distanţa faţă de Nokia este mai mică decât încazul clasamentului care include toate vânzările de telefoanemobile.
Şeful Samsung România spune că un alt segment pe care compania vainsista este cel al computerelor portabile, care vor fi lansatepână la finele anului. "Scopul Samsung este să atingă 30% pesegmentul monitoarelor, 60% pe cel al monitoarelor cu format mare,20% pe segmentul ramelor foto digitale şi 40% în categoriaimprimantelor - pe segmentul laser A4", au adăugat reprezentanţiiSamsung. Pe lângă telefoane, televizoare şi alte produse IT,compania este prezentă pe piaţă şi cu electrocasnice precumfrigidere sau maşini de spălat.
JungLak Jung coordonează şi vânzările Samsung din Bulgaria.Afacerile companiei sud-coreene în cele două ţări au depăşit 400 demilioane de dolari anul trecut.
Samsung are 80 de angajaţi în România şi 20 în Bulgaria.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO