Business Hi-Tech

Samsung a cheltuit anul trecut 900.000 de dolari pe campaniile de lobby

Samsung a cheltuit anul trecut 900.000 de dolari pe...

Autor: Andreea Anghel

07.03.2013, 15:06 358
 

Samsung a cheltuit 900.000 de dolari ( 691.000 de euro) anul trecut pe campanii de lobby cu scopul de a influenţa politicile guvernului federal al SUA cu privire la încălcarea  drepturilor oferite de un brevet sau cele pentru infrastructura telecomunicaţiilor, relatează Bloomberg.

În 2011, grupul sud-coreean a cheltuit doar o şesime din suma alocată pentru 2012, adică 150.000 de dolari.

Cu toate acestea, cheltuielile Samsung pe campaniile de lobby sunt semnificativ mai mici faţă de cele ale rivalilor săi, precum Apple, care a cheltuit în 2012 aproximativ 2 milioane de dolari (1,53 milioane de euro), cu 13% mai puţin faţă de anul 2011. Compania japoneză Sony a investit 3,3 milioane de dolari (2,53 milioane de euro) în scădere cu 10% faţă de 2011, potrvit datelor CRP, un centru de urmărire a efectelor campaniilor de lobby asupra politicilor guvernamentale.

Gigantul american Google şi-a mărit investiţia în lobby cu 88% anul trecut până la 18,2 milioane de dolari (aprox. 14 mil. euro), în timp ce Facebook a crescut de la 1,4 mil.dolari (1,07 mil.euro) în 2011 până la 4 mil.(3,07 mil.euro) anul trecut.

Majorarea cheltuielilor pentru lobby vine ca urmare a disputei dintre Samsung şi rivalul său Apple pentru obţinerea brevetelor de invenţie, pe măsură ce, cele două companii se află într-o continuă competiţie pentru câştigarea supremaţiei pe o piaţă care se aşteaptă ca până în 2016 să-şi dubleze valoarea la 847 de miliarde de dolari (aprox.651 mil.euro).

Cu excepţia IBM, care a obţinut 6.478 brevete de invenţie anul trecut, Samsung este compania care a înregistrat cele mai multe brevete de invenţie anual, din 2006 până în prezent. Anul trecut grupul sud-coreean a obţinut 5.081 de brevete, potrivit firmei de cercetare IFI Claims Patent Services.

Investiţia în campaniile de lobby de anul trecut a fost cea mai mare investiţie pe care Samsung a făcut-o până acum. Ulimul record a fost înregistrat în 2008, când a cheltuit 370.000 de dolari (aprox.280.000 de euro).

Creşterea cheltuielilor companiilor din domeniul tehnologic pentru campaniile de lobby sugerează importanţa tot mai mare a legilor şi reglementărilor din industrie.

Samsung va cheltui anul acesta  4 miliarde de dolari (3,07 miliarde euro) pentru a-şi extinde fabrica de procesoare din Texas. Investiţia totală se va ridica la 15 miliarde de dolari (11,53 miliarde de euro). De asemenea, grupul sud-coreean plănuieşte vânzarea unui teren de aproximativ 100.000 de metri pătraţi şi centrele de cercetare şi dezvoltare pentru a-şi dezvolta afacerea cu semiconductoare de lângă San Jose, scrie Bloomberg.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO