Business Hi-Tech

Romtelecom preseaza pe voce si date, iesind pe piata cu oferte agresive

Romtelecom preseaza pe voce si date, iesind pe piata cu oferte agresive

Yorgos Ioannidis, CEO al Romtelecom: Pana la Craciun ar putea aparea primele oferte comerciale pentru servicii de voce si date mobile

12.09.2008, 22:25 40

Compania Romtelecom are drept obiectiv sa-si mentina baza de clienti pe telefonie fixa in jurul valorii de trei milioane si sa-si majoreze puternic numarul de utilizatori pe serviciile de internet si televiziune, a declarat Yorgos Ioannidis, seful companiei, cu ocazia relansarii portofoliului de oferte ale operatorului.
Concurata puternic atat de RCS&RDS si UPC, dar si de operatorii de telefonie mobila, Romtelecom a reusit sa stopeze declinul accelerat din anii trecuti de pe businessul sau principal, dar are nevoie de cresteri semnificative ale bazei de clienti pentru a reveni pe profit.
Una dintre schimbarile operate de Romtelecom este actualizarea portofoliului de voce, care include acum diferite tipuri de abonamente, concentrate pe diferite tipuri de convorbiri.
Romtelecom a lansat trei noi abonamente de voce pentru persoanele fizice cu preturi cuprinse intre 9,8 si 13,5 euro (fara TVA), care permit efectuarea de apeluri nelimitate catre alte retele fixe de telefonie in intervalul orar 18:00 si 08:00.
Denumit Voce Mobil, primul abonament costa 9,8 euro/luna si include 60 de minute in reteaua Romtelecom in intervalul 08:00 si 18:00 (de varf) si convorbiri nelimitate in intervalul 18:00 si 08:00 (in afara orelor de varf) catre alte retele fixe de telefonie.
In cazul abonamentului Voce International, tarifat cu 9,8 euro/luna, sunt incluse 60 de minute gratuite catre orice retea fixa din UE si retele fixe si mobile din SUA si Canada in orice interval orar. De asemenea, abonamentul include 60 de minute de convorbiri gratuite in reteaua Romtelecom in perioada de varf si asigura efectuarea de convorbiri nelimitate catre retelele fixe nationale in afara perioadei de varf.
Ultimul abonament, Voce Total, costa 13,5 euro/minut si include 60 de minute gratuite in orice interval orar catre orice retea fixa din UE si retelele fixe si mobile din SUA si Canada, precum si apeluri nelimitate in reteaua Romtelecom in perioada de varf si retelele fixe nationale in afara perioadei de varf.
Un pas agresiv facut de Romtelecom este cel pe segmentul de date, unde operatorul a demarat o campanie prin care le ofera noilor clienti pentru serviciul de voce posibilitatea de a testa gratuit timp de un an o conexiune la internet.
Ideea se aseamana intr-un fel cu strategia adoptata de RCS&RDS, care ofera gratuit serviciile de telefonie fixa pentru clientii de cablu TV sau internet - cele doua surse majore de bani pentru compania detinuta de Zoltan Teszari.
In cazul Romtelecom, conexiunea gratuita la internet, limitata la anumite intervale orare si cu o viteza redusa, este furnizata pentru a atrage clienti pe segmentul care inca aduce grosul banilor pentru Romtelecom: vocea fixa. Serviciile de internet ale Romtelecom nu pot fi contractate decat in paralel cu un abonament de telefonie fixa.
Conform operatorului, clientii care se aboneaza la orice serviciu de voce pentru o perioada de doi ani, pana la 31 octombrie, vor primi gratuit o conexiune la Internet pentru un an de zile. Conexiunea, de 512 kbps, va fi disponibila in primul an contractual de luni pana vineri, intre orele 20:00 si 06:00, si pe intreaga durata a weekend-ului. Singurul cost care va trebui achitat de client este de 25 de euro, fara TVA, care reprezinta taxa de instalare a serviciului.
In cazul in care clientul va dori sa pastreze conexiunea si in anul urmator, viteza acesteia va creste la 2 Mbps, accesul va fi nelimitat, iar clientul va plati un abonament de 7,5 euro pe luna. Clientul poate renunta fara nicio obligatie, dupa un an, la conexiunea internet.
Romtelecom spera insa ca un numar cat mai mare din cei care vor testa gratuit conexiunea, vor dori rapid viteze mai mari de acces la web si vor deveni clienti platitori.
Romtelecom a lansat si o oferta pentru companii, care intre 15 septembrie si 15 decembrie au acces la o noua oferta de servicii de date si Internet ce le aduce un laptop la fiecare megabit de acces la Internet Premium achizitionat.
Astfel, pentru o conexiune la o viteza de 2 Mbps compania primeste doua laptopuri iar la o conexiune de 10 Mbps, un numar de 10 calculatoare.
Operatorul vaneaza cu aceste oferte in special companiile mici si mijlocii, carora spera sa le vanda, pe langa servicii de internet si servicii IT pentru echipamentele achizitionate.
Noua oferta este valabila pentru toti clientii persoane juridice, care incheie contracte de cel putin doi ani.
Romtelecom vrea sa promoveze astfel serviciile de date premium, care au tarife pornind de la cateva zeci de euro pe luna. Astfel, produsele pentru care se aplica oferta sunt IPFix Ultra de 1 si 2 Mbps si MetroNET de la 1 la 50 Mbps, astfel clientii putand primi pana la 50 de laptopuri pentru fiecare conexiune contractata.
Laptopurile oferite sunt marca Fujitsu Siemens, dotate cu procesor Intel Pentium Dual Core si memorie RAM de 2 GB.

Ioannidis: Am platit tariful, asteptam licenta
Romtelecom a platit pe 9 septembrie tariful stabilit de guvern pentru licenta de comunicatii mobile castigata la selectia de oferte organizata de ANRCTI, astfel ca acum operatorul asteapta sa primeasca efectiv licenta, a declarat pentru ZF Yorgos Ioannidis. ANRCTI are obligatia de a emite licenta catre Romtelecom in termen de 15 zile de la data achitarii taxei. Compania va lansa pana la finele acestui an servicii de voce si date mobile, urmand ca in cativa ani serviciile mobile sa acopere intreg teritoriul Romaniei.
In alta ordine de idei, Romtelecom si-a exprimat dezacordul fata de posibila amanare a aplicarii ultimei etape de reducere a tarifelor de interconectare la retelele de telefonie mobila, programata pentru 1 ianuarie 2009, a declarat directorul general al companiei, Yorgos Ioannidis, in replica la o declaratie facuta de Liviu Nistoran, seful ANRCTI, intr-un interviu pentru ZF.
"In orice joc exista reguli care trebuie respectate si nu schimbate. Credem ca si noul presedinte al ANRCTI, care provine din mediul de afaceri si stie foarte bine ce inseamna respectarea regulilor in timpul jocului, va intelege ca o posibila schimbare a cadrului de reglementare nu este o masura menita sa dea siguranta operatorilor, care isi elaboreaza planurile de afaceri pe termen mediu".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO