Business Hi-Tech

Romtelecom: Am putea incheia noiembrie cu o crestere neta de clienti pe telefonia fixa

30.11.2007, 13:51 50

Romtelecom ar putea incheia luna noiembrie cu o crestere neta a numarului de clienti pe telefonia fixa, pentru prima oara dupa peste trei ani in care operatorul a pierdut constant clienti de pe principala sa linie de business.
"Practic, dupa sase luni de la lansarea programului 'Clientul pe locul 1' am reusit sa stopam churn-ul (plecarile din retea - n. red.) si cred ca in noiembrie vom avea o crestere neta a numarului de utilizatori pe telefonia fixa.", a declarat Ioan Botis, director executiv operatiuni regionale al Romtelecom.
"Este un rezultat surprinzator, avand in vedere tendintele inregistrate pana acum pe piata", a adaugat el. Oficialul Romtelecom a facut aceste declaratii in cadrul unei conferinte organizate la San Francisco de compania americana Telcordia, un furnizor de servicii de consultanta si aplicatii pentru companii telecom si autoritati de reglementare.
Romtelecom a anuntat de altfel ca in trimestrul trei a inregistrat cea mai mica scadere a numarului de clienti din ultimii ani, de 63.381 de clienti. Compania a pierdut constant clienti dupa ce operatori ca RCS&RDS si UPC Romania au intrat pe piata de telefonie fixa, ulterior liberalizarii pietei, in anul 2003. Din acest an si operatorii de telefonie mobila Orange si Vodafone Romania au intrat pe telefonie fixa, atat pentru clientii rezidentiali cat si pentru cei persoane fizice.
"Romtelecom era acum trei ani o companie pe moarte. Ne confruntam cu o scadere drastica a numarului de clienti, de circa 1% pe luna, astfel ca prima noastra prioritate a fost sa restructuram financiar compania, sa devina sanatoasa financiar. In acest an principala prioritate a fost aceea de a stopa plecarile din retea", a declarat Ioan Botis.
Strategia de stabilizare a bazei de clienti a fost invocata si de directorul general al companiei Romtelecom, Yorgos Ioannidis, ca explicatie a rezultatelor financiare inregistrate de operator in T3.
"Baza de clienti este stabilizata la peste 3 milioane pentru serviciile de voce, pe baza reducerii numarului de clienti care renunta la servicii si a cresterii numarului de noi clienti. Acesta este rezultatul noilor oferte comerciale lansate incepand cu luna mai 2007, care ofera pentru majoritatea abonamentelor de voce din portofoliul Romtelecom minute nelimitate in reteaua companiei, in alte retele fixe, dar si reduceri de tarife la convorbirile internationale si pe mobil", a spus Ioannidis. "Obiectivul nostru pentru investitiile din perioada imediat urmatoare este legat de cresterea capacitatii companiei de a furniza (...) servicii de internet de banda larga, ca si de continuarea ofertelor cu valoare adaugata pentru serviciile de voce, cu scopul de a stabiliza baza de clienti si chiar de a o creste", a adaugat seful Romtelecom.
Romtelecom este cel mai important operator local de telefonie fixa. Grupul OTE detine 54,01% din actiunile companiei, iar statul roman controleaza diferenta.
Romtelecom detine o participatie de 30% la operatorul de telefonie mobila Cosmote Romania, subsidiara a Cosmote Grecia, care face parte tot din grupul OTE, prezent si pe piata telefoniei fixe in Albania, Macedonia si Bulgaria.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO