Business Hi-Tech

Românii nu dau, în medie, mai mult de 500 de lei pe un monitor. Piaţa e în scădere

Românii nu dau, în medie, mai mult de 500 de lei pe un monitor. Piaţa e în scădere
19.08.2010, 23:50 36

Monitoarele cu preţuri mai mici sau apropiate de valoarea de 500de lei sunt cele care aduc cele mai mari vânzări în România, opiaţă cu vânzări mici în raport cu alte ţări din regiune, şi carese află pe un trend descendent potrivit datelor furnizate ZF de LGşi Philips.

"Pentru 2010 preţul mediu la monitoarele LCD LG a fost de 499 delei pentru diagonala de 19 inchi şi de 539 de lei pentru cea de 20de inchi", au spus pentru ZF oficialii LG România.

"Preţul mediu pentru un monitor vândut în România este deaproximativ 90 de euro", a declarat pentru ZF Cristian Bucur,director de vânzări pentru monitoare Philips în cadrul companieiMMD.

"La preţul mediu de 90 de euro se adaugă marja distribuitorului- de 2-3% şi cea a retailerului, de până la 15%, după care seaplică TVA, ajungându-se astfel la preţul final, de la raft".

În primul semestru al acestui an importurile de monitoare înRomânia au scăzut la 174.000 de la aproape 200.000 de unităţi în2009, potrivit datelor companiei MMD.

În al doilea trimestru, spune Bucur, o mare parte dintre vânzăria fost generată de programul guvernamental Euro 200, prin carefamiliile cu venituri mici primesc un cupon cu valoarea de 200 deeuro care poate fi utilizat pentru achiziţia unui computer desktopşi a unui monitor. Philips a ajuns numărul unu pe piaţa locală înal doilea trimestru după ce a reuşit să concentreze o mare partedin vânzările prin programul Euro 200, cu un monitor de 16 inchi cuun preţ de aproximativ 400 de lei, importat special pentru acesttip de livrări.

"În al doilea trimestru monitoarele Philips au fost cel mai binevândute de pe piaţă, cu un număr de 15.000 de unităţi din totalulde 59.000. Creşterea vânzărilor Philips şi clasarea pe locul unu înal doilea trimestru sunt în mare parte explicate de impactulprogramului Euro 200", spune Bucur. Cea mai mare parte a vânzărilorde monitoare Philips a fost realizată pentru produsele cudiagonalele de 19 şi 16 inchi.

Pe locurile următoare din punctul de vedere al numărului deunităţi s-au clasat companiile LG şi Samsung. Din punct de vederevaloric, în al doilea trimestru clasamentul vânzărilor de monitoarea fost format din LG, Samsung şi Philips.

Una dintre explicaţii pentru cota de piaţă mai mare, din punctulde vedere al valorii, pentru LG şi Samsung, este dată de vânzărilede monitoare cu tuner TV, care au automat un preţ mai mare, adeclarat Bucur.

Potrivit reprezentanţilor LG România, compania a înregistrat ocotă de piaţă de peste 22% în prima jumătate a acestui an. "În ceeace priveşte segmentul de monitoare LCD, LG ocupă prima poziţie, cu22,2% din piaţă, conform rezultatelor din perioada ianuarie - iunie2010, şi aceeaşi poziţie pentru modelele de monitoare LCD de 19inchi, cu o cotă de piaţă de 26,4%."

Chiar dacă volumele mari sunt realizate de companii cu modeleleieftine, cu preţuri de 400-500 de lei, utilizatorii din Româniaîncep să caute şi modele mai scumpe, cu funcţii TV sau altefuncţionalităţi. "Consumatorii preferă monitoare care încorporeazăfuncţii din ce în ce mai avansate", susţine Roh pan Ock, preşedinteal LG Electronics România.

Monitoarele Philips care au integrat un senzor infraroşu carereduce luminozitatea ecranului şi astfel consumul de energie auînceput să urce în cifrele de vânzări, spune şi Cristian Bucur."Este o soluţie care poate aduce economii uşor vizibile pentrucompaniile care au câteva zeci sau sute de calculatoare."

Modelele mai scumpe au crescut în vânzări şi la LG. "În primajumătate a anului 2010, modelele de monitoare cu tuner TV integrat,cu rezoluţie Full HD şi diagonale de 20 şi peste 20 de inchi auînregistrat o creştere. În acest moment LG oferă 3 game demonitoare cu tuner TV integrat, dintre care una dispune detehnologie LED", spun reprezentanţii companiei.

LG a lansat recent pe piaţa locală şi noi serii de monitoare cutehnologia LED, cu preţuri între 600 de lei şi 1.500 de lei, înfuncţie de performanţele tehnice.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO