Business Hi-Tech

Rezultatele financiare slabe provoaca scaderea actiunilor Nokia

19.07.2004, 00:00 18

Vanzarile nete si profitul operational inregistrate de Nokia au scazut in primul semestru al anului cu 4%, respectiv 7%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, au anuntat reprezentantii companiei finlandeze cu ocazia prezentarii rezultatelor financiare pe trimestrul al doilea.
Rezultatele financiare au determinat caderea actiunilor Nokia pana la cel mai redus nivel din ultimii sase ani, informeaza Reuters, citata de Mediafax.
Estimarile au provocat caderea actiunilor cu aproape 15%, la un pret de 9,77 euro, un nivel care nu a mai fost atins din noiembrie 1998 si care a impins in jos cu peste 5% indicele european DJ Stoxx al actiunilor din sectorul tehnologic.
Surprinzind pietele financiare pentru a treia oara in circa trei luni, Nokia a indicat ca se asteapta la un profit de 0,08-0,10 euro/actiune in trimestrul al treilea, fata de 0,17 euro/actiune in urma cu un an si de nivelul de 0,14 euro/actiune anticipat de analisti.
Vanzarile nete au scazut in trimestrul doi cu 5% fata de acelasi trimestru al anului 2003, ajungand la valoarea de 6,64 miliarde de euro . Reprezentantii companiei au anuntat ca, in conditiile unui curs valutar constant, vanzarile nete pe trimestrul doi ar fi crescut cu 1% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Cea mai profitabila divizie a Nokia, Mobile Phones, a inregistrat o scadere a vanzarilor nete cu 13%, pana la valoarea de 4.167 milioane de euro. Si vanzarile diviziei Enterprise Solutions au scazut cu 2% (189 milioane euro). In schimb, vanzarile in sectoarele multimedia si retele au crescut in trimestrul doi, cu 24% (739 milioane euro), respectiv 6% (1,5 miliarde euro).
Nokia si-a atras un val de critici si a inregistrat o scadere a pretului actiunilor dupa ce a socat piata financiara de doua ori in zece zile, in luna aprilie, cind a recunoscut ca nu poate exploata cresterea cererii de telefoane mobile din cauza gamei incomplete de produse.
Compania a practicat o politica de reducere a preturilor pe anumite segmente de produse in trimestrul doi pentru a stabiliza cota de piata in sectorul telefoanelor mobile, a anuntat Jorma Ollila, presedinte si director executiv al Nokia.
Nokia a vandut in trimestrul al doilea 45,4 milioane de telefoane mobile, iar reprezentantii companiei au estimat o cota de piata in aceasta perioada de 31%, cu un procent mai mica decat estimarea pentru primul trimestru al anului. In perioada aprilie-iunie 2004, compania finlandeza a lansat 11 noi dispozitive mobile, numarul total de produse anuntate in primele sase luni ale anului ajungand astfel la 18.
Jorma Ollila, presedinte si director executiv, a anuntat ca Nokia isi va revizui costurile operationale, precum si orientarea si ponderea investitiilor in lunile ce vor urma, pentru a stabiliza cotele de piata ale companiei si a aduce pe piata produse cu valoare adaugata.
mihai.musatoiu@zf.ro



 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO