Business Hi-Tech

Retailerul IT Twister tinteste sa incheie anul cu 30 de magazine

Retailerul IT Twister tinteste sa incheie anul cu 30 de magazine

Magazinul pilot al francizei Twister inregistra vanzari zilnice de 10.000 de lei (3.000 de euro) in 2007

13.05.2009, 19:30 76

Lantul de magazine IT Twister din grupul Tornado, care detine al doilea jucator de pe piata de distributie IT&C, are ca obiectiv mentinerea constanta a numarului de magazine anul acesta, la aproximativ 30 de unitati, dupa ce un numar de locatii au fost inchise si relocate pe parcursul ultimelor luni.

"In prezent sunt 24 de magazine Twister active, numarul de parteneri cu contract de franciza fiind de 40. Chiar de la inceputul anului s-au cautat solutii optime de relocare a magazinelor, pentru a optimiza costul chiriei si vadul de clienti", a declarat Catalin Ionescu, directorul general al Goodwill Enterprises, compania care opereaza franciza Twister.
"De aici apare si diferenta numarului de magazine, intrucat o parte din parteneri nu au gasit inca solutia ideala de amplasare care sa le permita un business sustenabil in noile conditii de piata", a adaugat Ionescu.
Franciza Twister, lansata in iunie 2007, numara la sfarsitul lunii septembrie a anului trecut 35 de magazine cu o suprafata de 50-80 mp. Goodwill isi propusese atunci atingerea pragului de 100 de magazine in 2009. "Suntem in continuare in discutii cu mai multi potentiali parteneri din Bucuresti, Focsani, Oradea, chiar si orase mai mici ca Pascani. Desi o estimare cu un grad de certitudine acceptabil pentru finalul lui 2009 este foarte dificila, prognoza noastra este ca numarul de locatii Twister se va mentine in jurul cifrei de 30 de magazine pentru 2009."
 
2.000 + 10.000 de euro pentru franciza
Catalin Ionescu spune ca taxa de intrare in franciza Twister este de 2.000 de euro, la fel ca anul trecut, in timp ce investitia initiala pentru deschiderea unui magazin este estimata la 10.000 de euro. Contractele se incheiau pe o perioada de cinci ani, insa Goodwill a decis introducerea unei perioade de evaluare de 3-6 luni in care compania si viitorii parteneri se pot evalua reciproc.
Ionescu estima anterior ca investitia de 10.000 de euro, realizata in decurs de trei luni, se poate recupera in jumatate de an.
 
Afaceri de 4 mil. euro in 2009
Goodwill Enterprises estimeaza un rulaj de 4 mil. euro anul acesta si nu a oferit detalii despre rezultatele financiare pe 2008. "Cifrele inregistrate in 2008 nu sunt relevante in absenta unui termen de comparatie (franciza de retail IT este inca ceva nou pe piata din Romania). Proiectul Twister a fost initiat in 2007, primul magazin fiind functional in primavara anului 2008. Intrucat criza a prins compania in etapa de dezvoltare, in care nu se atinsese break-even-ul, impactul s-a multiplicat", a declarat Ionescu, fara a oferi detalii suplimentare.
Conform ultimelor estimari ale oficialilor companiei, Goodwill anticipa afaceri de 10 mil. euro in 2008.
Pentru a trece de criza, compania a adoptat o serie de masuri, printre care se numara comercializarea de produse resigilate la jumatate de pret (pentru nisa de clienti mai sensibili la pret), optimizarea structurii organizationale (prin renegocierea chiriilor), extinderea gamei de produse (prin introducerea de electrocasnice mici Kenwood, De Longhi, Philips si camere foto profesionale DSLR de la Canon, Nikon si Sony). "In plus, sustinem dezvoltarea accelerata a magazinului online twister.ro - sustinut de prezenta fizica a celor 24 de magazine care functioneaza si ca puncte de livrare", a adaugat Ionescu.
Produsele resigilate fie au avut ambalajele deteriorate, fie au fost expuse in rafturile magazinelor producatorilor, fie au fost returnate in termen de 30 de zile.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO