Business Hi-Tech

Raport: grupul eMAG a avut în anul fiscal 2023, încheiat în martie, venituri de 2 mld. dolari, mai mici cu 4%, cu o pierdere de 63 mil. dolari. eMAG are un potenţial important de creştere în faţă, cu o rată medie de creştere anuală a retailului online estimată pentru România la 12% până în 2026, conform raportului anual al Prosus, acţionarul majoritar al grupului

Grupul Prosus, condus de Bob van Dijk (foto), mizează pe o revenire la creştere a retailului online din România şi celelalte ţări din regiune.

Grupul Prosus, condus de Bob van Dijk (foto), mizează pe o revenire la creştere a retailului online din România şi celelalte ţări din regiune.

Autor: Adrian Seceleanu

18.08.2023, 12:00 1079

Grupul eMAG, unul dintre principalii jucători de pe piaţa de retail online din regiune, care are cel mai mare business în România, dar are o prezenţă puternică şi în Ungaria şi Bulgaria, a avut în anul fiscal 2023, încheiat la 31 martie, venituri de 2 mld. dolari, mai mici cu 4% faţă de anul precedent, şi o pierdere din operaţiuni de 63 mil. dolari faţă de un minus de 35 mil. dolari în anul precedent - pe fondul unui complex de factori dintre care cei mai importanţi au fost revenirea consumatorilor în offline şi redu­cerea încrederii consumatorilor pe fondul războiului de la graniţă şi al exploziei inflaţiei şi al temerilor privind intrarea în recesiune, arată raportul anual al grupului Prosus, acţionarul majoritar al retailerului.

„Afacerile din retailul online au înregistrat o creştere explozivă în prima parte a pandemiei, pe măsură ce consumatorii au rămas acasă având opţiuni limitate în mediul offline. După pandemie, în 2022, creşterea s-a încetinit din cauza incertitudinilor geopolitice şi economice generate de invazia Rusiei în Ucraina, precum şi a unei reveniri parţiale a consumatorilor la obiceiurile lor de a face cumpărături offline. La nivel macro, inflaţia în creştere, preţurile tot mai mari la energie, ratele de dobândă ridicate şi temerile privind intrarea în recesiune au afectat încrederea consumatorilor. Pentru afacerile din retailul online, aceste condiţii nefavorabile au fost amplificate din cauza competiţiei agresive derulate de competitorii offline, precum şi a perturbărilor din lanţul de aprovizionare. Ca rezultat, GMV (volumul brut al mărfurilor tranzacţionate) a scăzut cu 13% de la an la an, calculat în dolari, în timp ce în moneda locală rezultatul este egal cu cel din anul precedent. Veniturile grupului eMAG au scăzut cu 14% în dolari şi cu 4% dacă sunt calculate în moneda locală, la 2 mld. dolari. Businessul de bază de retail online al eMAG a înregistrat o pierdere de 15 milioane de dolari pentru anul fiscal 2023, faţă de un profit de 13 milioane de dolari în 2022“, conform documentului.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO