Business Hi-Tech

Un nou program de digitalizare în şcoli: Asociaţia Ascendis ţinteşte să crească gradul de digitalizare în şcoli prin platforma de învăţare digitală Code of Talent. „Mai puţin de 40% dintre profesorii din UE se consideră pregătiţi să utilizeze tehnologiile digitale în procesul de predare”

Un nou program de digitalizare în şcoli: Asociaţia...

Autor: Ramona Cornea

28.12.2023, 11:45 164

Asociaţia Ascendis, parte a grupului Ascendis, companie de training şi consultanţă în domeniul dezvoltării organizaţionale din România, a creat programul ”Grow a school”, menit să crească gradul de digitalizare din şcolile din România. Primele şcoli beneficiare ale noului program sunt Liceul ”Profesor Mihai Dumitriu” din Valea Lupului - Iaşi şi Şcoala nr. 19 din Braşov, unde profesorii au fost învăţaţi cum să folosească platforma Code of Talent în actul de învăţare, iar acum dezvoltă propriile programe în platformă.

„Folosirea instrumentelor digitale le permite profesorilor, odată ce au învăţat să le folosească, să transforme conţinutul lecţiilor în călătorii captivante de învăţare digitală pentru elevi, în sesiuni scurte”, a declarat Carmen Ciuraru, coordonator programe, Asociaţia Ascendis.

Printre obiectivele programului ”Grow a school” se află digitalizarea procesului de învăţare în şcoli/licee, integrarea platformei Code of Talent în planul de lecţii actual şi însuşirea abilităţilor şi a instrumentelor de învăţare experienţială de către profesori. De asemenea, programul are ca scop şi eficientizarea procesului de învăţare, dezvoltarea atenţiei, a capacităţii de învăţare din contexte interdisciplinare şi construirea rezilienţei elevilor.

”Mai puţin de 40% dintre profesorii din Uniunea Europeană se consideră pregătiţi să utilizeze tehnologiile digitale în procesul de predare, potrivit unui studiu realizat de Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică în 2018. Acesta este unul dintre motivele pentru care, la nivel european, a fost creat Planul de acţiune pentru educaţia digitală (2021-2027), o iniţiativă a UE de sprijinire a adaptării sustenabile şi eficace a sistemelor de educaţie şi formare ale statelor membre ale UE la era digitală. Iar folosirea platformelor online de învăţare generează o implicare cu 50% mai mare decât metodele tradiţionale de învăţare”, a mai explicat Carmen Ciuraru.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO