Business Hi-Tech

Preşedintele Samsung România: Vânzările de smartphone-uri s-ar putea dubla sau tripla, la fel ca în vestul Europei

Preşedintele Samsung România: Vânzările de smartphone-uri s-ar putea dubla sau tripla, la fel ca în vestul Europei

YoungLak Jung, preşedintele Samsung Electronics România: Cota noastră de piaţă a fost mai mare în 2009 faţă de 2008 pe segmentul telefoanelor mobile din România şi ne aşteptăm ca în acest an cifrele să fie din nou în creştere.

25.07.2010, 23:14 276

Telefoanele inteligente (smartphone), care le oferăutilizatorilor posibilitatea de a folosi de pe mobil aplicaţii careîn trecut erau disponibile doar de pe un calculator, îşi vor dublasau chiar tripla într-un orizont scurt de timp cota din totalulvânzărilor de mobile din România, aşa cum s-a întâmplat şi pepieţele vestice, devenind astfel principalul segment de pe piaţă,spune într-un interviu pentru ZF YoungLak Jung, preşedinteleSamsung Electronics România.
"În România ne aşteptăm ca în acest an smartphone-urile să aibă opondere de 7% din numărul total de telefoane vândute şi de 15% dinvaloarea totală a pieţei. România se dezvolta însă după modelulţărilor din Europa Occidentală astfel că segmentul smartphone vacreşte puternic în următorii ani în totalul pieţei. Creşterea va firapidă", spune preşedintele Samsung Electronics România.
Pentru a-şi mări veniturile pe internetul mobil, aflat încă într-unstadiu incipient de dezvoltare pe plan local, şi operatorii detelefonie mobilă promovează puternic smartphone-urile, astfel căacest segment de piaţă a crescut şi în 2009, în ciuda recesiunii,potrivit datelor Orange şi Vodafone, cei mai mari jucători de pepiaţă.
În acest context, oficialii Samsung se aşteaptă ca vânzările dinRomânia de mobile inteligente să ajungă, la fel ca pe alte pieţe,la o pondere de peste 17% în numărul de unităţi livrate astfel căacesta va fi segmentul de piaţă pe care compania se va concentra înprimul rând în perioada următoare, cu obiectivul declarat de aajunge numărul unu la vânzări, înaintea liderului actual, companiafinlandeză Nokia.
"Cota noastră de piaţă a fost mai mare în 2009 faţă de 2008 pesegmentul telefoanelor mobile din România şi ne aşteptăm ca înacest an cifrele să fie din nou în creştere. Ţinta noastră este săfim numărul unu pe piaţă, dar în acest moment focusul nostru estepe segmentul smartphone", a declarat preşedintele SamsungElectronics România.
El nu a oferit mai multe cifre legate de vânzările Samsung pesegmentul smartphone din România, precizând însă că se aşteaptă lavalori mai bune în a doua parte a anului, odată cu extindereanumărului de mobile disponibile pe piaţa locală.
"În prima jumătate a anului nu am avut o prezenţă puternică pesegmentul smartphone din România, însă în al doilea semestru vomaduce mult mai multe modele, situaţie în care vânzările ar trebuisă crească."
Cel mai recent smartphone lansat de Samsung în România este GalaxyS, un smartphone care utilizează platforma Google Android şi estevăzut de analişti ca unul dintre cei mai puternici rivali la nivelglobal pentru Apple iPhone. Mobilul are un ecran Super-AMOLED cudiagonala de 4 inchi, cameră foto de 5 megapixeli şi filmare HD,procesor la 1 GHz, conectivitate 3G, HSDPA, Bluetooth şiWi-Fi.
Galaxy S nu este însă suficient pentru a ajunge numărul unu pepiaţă, astfel că Samsung îşi va extinde puternic gama desmartphone-uri din România, acţiune posibilă şi ca urmare afaptului că de la 1 iulie compania din România a devenit subsidiarădirectă a Samsung, începând astfel distribuţia directă a produselorsale pe piaţa românească.
Creşterea portofoliului de mobile va fi însoţită şi de ointensificare a acţiunilor de promovare ale Samsung, care îşipropune să-şi aducă în prim- plan produsele în oferteleoperatorilor de telefonie mobilă şi ale retailerilor de profil."Vrem să ne îmbunătăţim prezenţa în mai multe lanţuri de magazine",explică YoungLak Jung. "În fapt, pe termen lung, vrem să ajungemnumărul unu pe piaţa de telefoane mobile din România, aşa cum amreuşit şi în alte ţări. La nivelul pieţei de telefoane mobile,targetul nostru este de a comercializa peste 1 milion de unităţianual."
În România se vând anual între patru şi cinci milioane de telefoanemobile, potrivit datelor existente pe piaţă. Samsung este număruldoi la nivel global pe piaţa de telefoane mobile, după Nokia, cu ocotă de piaţă de 20,6%, potrivit companiei de analizăGartner.
Până la data de 1 iulie, Samsung era reprezentată pe piaţa localăde distribuitori precum Genco, H.A.T. şi RHS. Odată cu înfiinţareasubsidiarei în care lucrează în prezent 89 de angajaţi, la care seadaugă alţi 20 în Bulgaria, birou care va fi coordonat tot deYoungLak Jung, o bună parte din operaţiuni, în special din zona devânzări şi marketing, va fi preluată de Samsung România, însăparteneriatele cu distribuitorii nu vor fi încheiate, ci doarrestrânse.
Samsung a înregistrat anul trecut vânzări de 420 de milioane dedolari în România şi Bulgaria. "Vânzările au fost mai mari înRomânia, având în vedere că este o piaţă cu 22 de milioane deconsumatori, dar am avut un business bun şi în Bulgaria, chiar dacăpiaţa este mai mică, de 7 milioane de consumatori", a declaratYoungLak Jung.
Samsung este şi unul dintre cei mai puternici jucători de pe piaţalocală de televizoare de ultimă generaţie, monitoare şielectrocasnice, cele mai mari cote de piaţă fiind înregistrate pesegmentul TV. Compania va intra însă pe piaţă şi cu alte produse,cum sunt computerele portabile.
Pe segmentul monitoarelor, cota de piaţă vizată pe termen scurteste de 30 de procente, în timp ce în cazul monitoarelor cu formatmare ponderea ar trebui să ajungă la 60%. Samsung ţinteşte o cotăde 20% pe segmentul ramelor foto digitale şi 40% în categoriaimprimantelor.
România este doar una dintre ţările în care, începând cu lunaiulie, compania a aplicat schimbarea modelului operaţional.Preşedintele Samsung Electronics România ne-a comunicat cădificultăţile economice actuale nu au blocat planurile de extindereîntrucât compania are planuri de dezvoltare pe termen lung care ţincont de faptul că vânzările din ţări precum România vor reveni pe otendinţă pozitivă, moment în care Samsung ar putea profita de opoziţie mai puternică pe piaţă.
"Avem un plan de a intra direct chiar şi în situaţia unui contexteconomic dificil. Trebuie să ne pregătim prezenţa pe piaţă pentruviitor. Când intri direct pe piaţă poţi comunica la un alt nivel cudealerii decât prin intermediul distribuitorilor. Putem afla mairepede şi direct ce probleme au, ce putem face, cum sunt primite pepiaţă produsele. Putem să răspundem rapid şi să oferim suportpartenerilor noştri."
Compania sud-coreeană şi-a deschis sucursale directe pe mai multepieţe cu obiectivul de a ajunge la vânzări anuale de 400 miliardede dolari (peste 308 miliarde de euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO