Business Hi-Tech

Poşta Austriacă pariază pe trimiterile de sub 50 de grame, pe care Poşta Română a pierdut monopolul

Poşta Austriacă pariază pe trimiterile de sub 50 de...

Autor: Mirabela Tiron

03.10.2014, 00:05 322
Compania PostMaster, controlată de Poşta Austriacă şi care furnizează servicii poştale şi livrează materiale publicitare în căsuţele poştale, a finalizat primele opt luni din acest an cu afaceri mai mari cu 17% faţă de anul anterior, până la circa 6,3 milioane de euro.
 
„Am avut o creştere mai mare decât cea bugetată iniţial cu 13%. Vrem să avem volume mai mari pe segmentul de trimiteri adresate, sub 50 de grame“, a declarat pentru ZF Marius Bene, directorul general al companiei PostMaster.
 
Până la începutul lui 2013 Poşta Română a avut dreptul exclusiv de a livra trimiteri cu o greutate mai mică de 50 grame, însă a pierdut monopolul acestei pieţe estimată la 400 de mi­li­oa­ne de trimiteri şi a intrat în competiţie cu ope­ratorii poştali străini. Pe lângă Poşta Aus­tri­acă, un alt concurent ce încearcă să muşte din această nişă este Poşta franceză, care a preluat 60% din compania locală Inbox Marketing.
 
Pentru a valorifica această oportunitate Poşta Austriacă (Austrian Post Group), un gigant cu afaceri de 2,3 mld. euro, a intrat în primă etapă în acţionariatul PostMas­ter în 2011. În noiembrie 2012, austriecii au preluat şi restul acţiunilor deţinute de Mihai Bălaj şi Mi­hai Preoţescu, fiecare cu câte 14,8% din acţi­uni, şi de Radu Constantin Potolea (44,4%).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO