Business Hi-Tech

Portabilitatea numerelor de telefon va majora costurile de retentie ale clientilor

19.10.2008, 19:41 42

Posibilitatea clientilor de a renunta, incepand de marti, 21 octombrie, la serviciile unui operator de telefonie mobila in favoarea altuia fara schimbarea numarului actual va intensifica concurenta pe piata, insa impactul asupra bazei de clienti va fi nesemnificativ. Daca oficialii Orange si Vodafone, cei mai mari jucatori de pe piata, afirma ca nu se asteapta la miscari semnificative pe piata, reprezentantii Cosmote, al treilea operator de telefonie mobila, estimeaza ca vor castiga noi clienti din alte retele, odata cu introducerea portabilitatii. Introducerea portabilitatii va determina si intensificarea concurentei pe piata, mai ales in segmentul clientilor persoane juridice, unde numerosi clienti nu renunta la actualul operator pentru ca numerele de telefon sunt cunoscute de partenerii de afaceri, au mai afirmat reprezentantii Cosmote. Oficialii Telemobil (Zapp) spun ca portabilitatea va determina o crestere a costurilor de retentie a utilizatorilor si, in plus, presupune noi investitii in infrastructura si portofoliul de produse si servicii. "Vor exista utilizatori din toate retelele care vor opta pentru portarea numarului la un alt operator, desi credem ca portabilitatea va afecta mai mult operatorii mari. Nici Telemobil nu va face exceptie de la acest caz si asteptam ca cererile de portare sa fie mai numeroase in primele luni, dupa care sa descreasca, fara insa sa afecteze in mod semnificativ baza de clienti", au precizat oficialii Zapp. Clientii operatorilor de telecomunicatii vor putea de marti, 21 octombrie, sa solicite renuntarea la serviciile unei companii in favoarea alteia pastrandu-si numarul de telefon. Toate numerele utilizate pentru servicii de telefonie mobila pot fi portate, indiferent de modalitatea de plata (preplatit sau cu abonament) sau de tipul de servicii furnizate (fax, transmisiuni de date, voce). Astfel, orice utilizator va putea sa treaca la un alt operator cu acelasi numar in cel mult 10 zile de la data instiintarii in scris a furnizorrului actual. Costurile de transfer le suporta noua companie, insa aceasta poate decide sa le recupereze partial de la client.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO