Business Hi-Tech

Playerul iPod trage Apple inainte si anul acesta

06.01.2005, 00:00 23

Anul 2004 a notat nasterea unui adevarat cult al consumatorilor pentru brandul Apple, in special datorita succesului nebun al playerului digital iPod, care se va dovedi in 2005 o "locomotiva" puternica pentru celelalte produse ale companiei, comenteaza CNN.com.
Valoarea stocului de actiuni Apple a crescut cu peste 200% anul trecut, iar rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului fiscal 2005 ar putea marca o crestere de 56% a veniturilor fata de anul trecut si de 200% a profitului, estimeaza analistii de pe Wall Street.
Si cum Apple este cunoscuta in lumea IT drept o companie inovatoare, pe Internet au inceput sa apara tot felul de zvonuri despre cum vor arata viitoarele produse, ce vor fi prezentate saptamana viitoare in cadrul unei expozitii la San Francisco.
Cele mai des vehiculate informatii indica aparitia unui telefon produs in colaborare de Motorola si Apple, care va putea reda melodiile digitale de pe magazinul virtual iTunes, a unui iPod mult mai ieftin, cu card de memorie (flash) si nu cu hard disk, precum si a unei versiuni mai ieftine a computerului Mac.
Conform datelor companiei de cercetare NPD Group, playerul iPod detine in Statele Unite o cota de piata de 90% pe segmentul playerelor digitale cu hard disk si de 60% pe intreaga zona a playerelor digitale, incluzandu-le pe cele cu memorie flash, in ciuda faptului ca Apple nu a produs deocamdata un iPod cu astfel de memorie.
Specialistii se asteapta ca saptamana viitoare seful Apple, Steve Jobs, sa prezinte un nou iPod, cu memorie flash de 256 sau 512 MB. Un astfel de produs ar putea avea mare succes in randul consumatorilor care isi doresc un player digital, dar nu sunt dispusi sa plateasca luxul de a putea incarca oricand in memorie cel putin 1.000 de melodii (atat cat poate inmagazina cel mai modest iPod, modelul "mini")
"Cred ca o astfel de miscare ar fi logica. Apple se descurca foarte bine pe piata si fara a fi reprezentata pe acest sector, insa un astfel de produs le-ar dubla oportunitatile", a spus Shaw Wu, analist la American Technology Research, citat de CNN.com. Tot el a estimat ca noul iPod la pret redus ar putea costa intre 99 si 149 de dolari. La ora actuala, cel mai ieftin player Apple este iPod mini, care costa 249 de dolari.
Totusi, Apple este cunoscuta drept o companie care nu vinde nimic la pret redus si, daca intr-adevar se va indrepta si catre acest sector, va avea de infruntat o concurenta serioasa precum Sony, Creative Technologies sau Rio, sunt de parere specialistii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO