Business Hi-Tech

Pierderile mari determina World Online sa-si schimbe strategia

31.07.2000, 00:00 21



Furnizorul de servicii Internet World Online International a anuntat pierderi cu mult mai mari decat se estimase initial pentru al doilea trimestru a acestui an. Principala cauza a acestor pierderi este, in opinia analistilor, numarul mare de oferte promotionale pentru castigarea de noi clienti.

Compania olandeza a mai anuntat o schimbare in ceea ce priveste domeniul sau de activitate, punand la punct o strategie care este menita sa transforme World Online dintr-un furnizor de servicii Internet intr-un operator de telecomunicatii care se axeaza pe utilizarea web-ului.

Pierderile nete ale companiei s-au ridicat la 121,2 milioane de euro in cel de-al doilea trimestru al anului 2000, fata de 98 de milioane de euro cat se inregistrase in primele trei luni.

Veniturile, insa, au inregistrat o crestere de la 40,5 milioane euro in primul trimestru la 55 de milioane de euro in cel de-al doilea.

Numarul de abonati la serviciile World Online International a crescut cu 9% in ultimele trei luni, ajungand la cifra de 2,2 milioane.

Ingrijorarea fata de nivelul crescut al cheltuielilor a produs efecte si la nivelul conducerii World Online. In iunie, Nina Brink, un presedinte "cu mana larga" a fost inlocuita de James Kinsella care a pus deja la punct un plan pentru limitarea pierderilor companiei.

Acest plan contine, printre altele, intentia de obtine, in cat mai multe tari, licente care sa-i permita utilizarea propriei retele de cabluri pentru Internet ca retea de telecomunicatii. Avantajul acestei initiative este reducerea cheltuielilor firmei care nu va mai fi nevoita sa plateasca taxe catre operatorii de telefonie pentru traficul din retea odata ce a devenit ea insasi o companie de telecomunicatii.

"Cand vom deveni operatori de telecomunicatii vom reduce substantial proportia veniturilor pe care ar trebui sa le impartim cu altii", a spus presedintele companiei.

Kinsella a estimat ca World Online International va obtine profit cu mult inainte de 2002, data estimata anterior.

Noul presedintele World Online si-a manifestat increderea in ofertele promotionale care vor mari semnificativ numarul de noi clienti. Oferta World Online este foarte generoasa: acces nelimitat la Internet pentru 30 de zile contra unei taxe unice iar dupa aceea plata doar a convorbirii telefonice locale pentru timpul petrecut online.

In schimb, noua administratie va renunta a costisitoarele activitati de publicitate. S-a anuntat deja abandonarea sponsorizarii unor turnee de tenis si golf si a difuzarii unor spoturi publicitare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO