Business Hi-Tech

Piata televiziunii pe dispozitivele mobile ar putea depasi 6,6 mld. $ in 2012

26.09.2007, 19:24 14

Cheltuielile consumatorilor pe serviciile de televiziune mobila vor depasi 6,6 mld. dolari (4,68 mld. euro) pana in 2012, estimeaza un studiu al firmei de cercetare Juniper Research, citat de presa internationala.
Analistii se asteapta ca aproximativ 120 de milioane de utilizatori din peste 40 de tari sa receptioneze transmisii TV pe telefonul mobil pana in 2012, comparativ cu numarul de sub 12 milioane de utilizatori estimat pentru sfarsitul lui 2007. Potrivit Juniper Research, DVB-H (Digital Video Broadcast - Handheld) este standardul de transmisie care va domina piata.
Studiului Juniper avertizeaza ca operatorii de servicii de telefonie mobila vor avea de infruntat numeroase obstacole tehnologice, precum si dificultati din partea autoritatilor de reglementare, pentru a-si putea construi o baza de abonati. Multi analisti sunt de parere ca televiziunea mobila este o tehnologie nedezvoltata intr-o piata care inca nu a ajuns la maturitate si este foarte fragmentata. Aceasta problema a aparut in atentia analistilor dupa ce, in luna iulie a acestui an, British Telecom (BT) si Virgin Mobile au renuntat la serviciile de televiziune, in urma deciziei Comisiei Europene de a impune DVB-H ca standard de transmisie.
"Impunerea oarecum fortata a standardului DVB-H va ajuta industria, insa creeaza probleme pentru cei care prefera tehnologii rivale care sunt mai eficiente din punctul de vedere al costurilor", a declarat Windsor Holden, autorul raportului intocmit de Juniper Research. "In cele din urma, ar putea fi o masura contraproductiva in incercarea de promovare a televiziunii pe dispozitive mobile", a adaugat Holden.
Reprezentantul firmei de cercetare a mai precizat ca autoritatile de reglementare trebuie sa adopte masuri necesare pentru a pune la dispozitia operatorilor un spectru de frecvente radio pentru a suporta transmisia TV.
"Daca firmele intr-adevar vor ca televiziunea mobila sa devina la fel de raspandita si cotidiana precum SMS-urile sau fotografiile pe mobil, este esential ca chipset-urile de redare a transmisiunilor TV sa se impuna pe segmentul telefoanelor de larg consum", a mai spus Holden.
Potrivit raportului Juniper Research, cea mai mare piata pentru servicii de televiziune mobila in anul 2012 va fi SUA, urmata de Japonia si Italia.
Majoritatea veniturilor vor proveni din abonamente si servicii de tip pay-per-view (platesti pentru fiecare film sau clip vizionat), in timp ce publicitatea va constitui o sursa secundara de incasari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO