Business Hi-Tech

Piata produselor IT de lux, impinsa in sus de goana dupa multimedia

16.11.2005, 18:57 23

Daca pana acum tendinta pe piata era achizitionarea de echipamente IT cat mai ieftine, se pare ca situatia a luat o cu totul alta directie: utilizatorii sunt mai degraba interesati de produsele de lux, performante si bineinteles scumpe, iar asta pentru ca isi doresc sa aiba acces in permanenta la continut multimedia, scrie presa internationala.

Astfel, computerul de 300 de dolari (256,5 euro) sau laptop-ul de 100 de dolari (85,5 euro) nu pot concura in vreun fel cu laptop-urile, playerele de muzica digitala sau telefoanele mobile scumpe, pe care utilizatorii pot urmari emisiuni de televiziune sau clipuri video, pot asculta muzica sau se pot uita la poze, sau pot juca cele mai noi jocuri video, au explicat unii analisti in domeniu.

Pentru a raspunde acestei noi cereri pe piata, producatorii de echipamente IT au inceput sa se gandeasca tot mai mult ce design ar inspira mai multa eleganta si stil, dar si ce tehnologie de ultima ora sa mai incorporeze in produsele lor.

Dell, producatorul numarul unu de computere din lume, este una dintre companiile care incearca sa isi imbunatateasca imaginea si sa-si mareasca veniturile anuale prin produse de lux, scrie presa americana. Prima masura pe care a luat-o compania in acest sens a fost o reclama publicitara intr-o revista populara de la Hollywood, in care unul dintre playerele de muzica digitala Dell era inconjurat de bijuterii scumpe.

Producatorul nu s-a oprit insa doar la publicitate. Acesta a schimbat la fata aproape complet linia de computere de computere de birou, unitatea centrala a noilor PC-uri XPS trecand de la culoarea bej la un design pe argintiu si negru, iar tastatura fiind luminata cu albastru, scrie presa internationala.

"Am lansat linia de computere XPS ca parte a strategiei noastre de a ne creste profitul prin vanzarea de echipamente scumpe si performante", a explicat Kevin Rollins, directorul executiv Dell.

"Stilul si designul produselor este domeniul pe care ne concentram in acest moment, pentru a putea muta computerul dintr-un birou dosit in mijlocul living-ului", a adaugat Gretchen Miller, director de marketing al Dell.

Tot datorita popularitatii continutului multimedia, dar si rapiditatii cu care acest tip de continut a patruns in vietile utilizatorilor, Apple a reusit sa vanda, numai anul acesta, aproximativ 30 de milioane de playere de muzica digitala iPod. Iar previziunile pentru perioada care urmeaza arata ca vanzarile de iPod-uri vor continua sa creasca, conform analistilor.

Generatia a cincea de playere Apple poate stoca orice tip de continut multimedia, iar acest fapt ii atrage foarte mult pe utilizatori. Cu un iPod Video, utilizatorii pot asculta melodii digitale, se pot uita la poze, pot urmari clipuri video sau podcast-uri video (jurnale video digitale - n.r.), iar pentru asta, cel putin in perioada sarbatorilor, acestia vor scoate bani buni din buzunar, sunt de parere unii analisti. Nici celelalte modele de playere ale producatorului american de echipamente IT nu sunt insa de neglijat. "Piata nu pare sa se fi saturat in ceea ce priveste playerele iPod si nici modelele mai vechi nu isi pierd utilizatorii", a explicat Ross Rubin, analist al companiei de cercetare NPD Group. Explicatia ar fi abilitatea Apple de a intelege nevoile utilizatorilor de pe piata.

"Nu toata lumea are nevoie de un spatiu de memorie de 60GB si de asta au existat si modelele cu 4GB, spre exemplu", a mai spus acesta.

"Pe de alta parte, compania se mai bucura si de faptul ca, primii clienti care au achizitionat playere din linia iPod Mini, devin acum utilizatori ai modelelor mai recente", a conchis Ross Rubin.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO