Business Hi-Tech

Piaţa globală cere reglementarea generative AI. Mike Mason, chief AI officer, Thoughtworks – companie americană de consultanţă software, cu birouri în trei oraşe din România: A câştiga încrederea publicului prin AI etică nu e doar o obligaţie de reglementare, ci un avantaj strategic

Piaţa globală cere reglementarea generative AI. Mike...

Autor: Alexandra Cepăreanu

02.11.2023, 14:42 37

Compania americană de consultanţă software Thoughtworks, care integrează servicii de strategie, design şi inginerie a publicat rezultatele unui studiu global - “GenAI: What consumers want”, care arată că există un apetit al consumatorilor pentru companiile care utilizează AI generativă (GenAI) în inovarea produselor şi serviciilor, dar numai acolo unde companiile sunt transparente şi comunică în mod proactiv modul în care o folosesc. Astfel, aproximativ 72% dintre consumatorii intervievaţi sunt entuziasmaţi de GenAI. “GenAI: What consumers want” a fost realizat în urma răspunsurilor a 10.000 de consumatori din zece ţări.

„Într-o lume în care încrederea este primordială, companiile trebuie să înţeleagă că a câştiga încrederea publicului prin AI etică nu este doar o obligaţie de reglementare, ci este un avantaj strategic. Timp de zeci de ani, Thoughtworks şi-a sfătuit clienţii cum să profite de avantajele celei mai noi tehnologii emergente, construind în acelaşi timp o guvernare responsabilă în procesele de afaceri pentru a proteja încrederea clienţilor”, a transmis printr-un comunicat Mike Mason, chief AI officer, Thoughtworks.

De asemenea, studiul arată că, în timp ce 30% dintre respondenţi sunt entuziasmaţi de GenAI, alţi 42% dintre aceştia care sunt în acelaşi timp etuziasmaţi, dar şi îngrijoraţi. Pe de altă parte, 83% dintre consumatori speră că organizaţiile pot folosi GenAI pentru a fi mai inovatoare şi pentru a le oferi servicii mai bune. Cei mai susceptibili de a cumpăra de la companii care folosesc GenAI ar face acest lucru pentru o mai mare inovaţie (59%), pentru a le oferi o experienţă mai bună pentru clienţi printr-o asistenţă mai rapidă (51%) şi o experienţă mai personalizată (50%). În plus, există o aşteptare ca întreprinderile să folosească tehnologia în mod etic în timp ce inovează (87%).

„GenAI oferă posibilităţi nesfârşite. Ajutăm clienţii să experimenteze pentru a demonstra noi capabilităţi de care respondenţii la sondaj sunt încântaţi, cum ar fi generarea de idei pentru produse mai inovatoare, asistenţă mai rapidă şi experienţe mai personalizate şi apoi producerea acestor experimente ca software la nivel de întreprindere”, a mai spus Mike Mason.

Potrivit studiului, majoritatea respondenţilor consideră că reglementarea este necesară pentru utilizarea responsabilă a GenAI. Astfel, oamenii recunosc necesitatea reglementării GenAI, iar marea majoritate (90%) este de acord că reglementările guvernamentale sunt necesare pentru a trage la răspundere întreprinderile pentru modul în care folosesc GenAI.

„Dacă o afacere nu reuşeşte să încorporeze gândirea responsabilă şi etică atunci când utilizează GenAI, 93% dintre consumatorii intervievaţi spun că riscă să se confrunte cu impacturi negative, cum ar fi problemele legale şi de reglementare (65%) şi daune reputaţionale (65%). Companiile trebuie să fie transparente în ceea ce priveşte utilizarea GenAI, altfel riscă să piardă clienţi actuali şi potenţiali. Cea mai mare parte a consumatorilor (85%) preferă afacerile care reprezintă transparenţa şi echitatea în utilizarea GenAI.”

Dintre cei chestionaţi, 68% cred că firmele trebuie să-şi continue ritmul rapid de inovare GenAI în timp ce se dezvoltă reglementări guvernamentale eficiente, au mai transmis reprezentanţii Thoughtworks.

„Pentru ca afacerile să folosească GenAI în mod corespunzător, consumatorii cred că reglementările ar trebui să impună companiilor să sublinieze clar modul în care sunt utilizate datele (68%), să se asigure că nu există conţinut ilegal generat (63%) şi să dezvăluie când conţinutul este generat de GenAI (62%).”

Studiul “GenAI: What consumers want” a chestionat 10.000 de consumatori în august 2023, dintre care 1.000 se află în fiecare dintre ţările: Australia, Brazilia, Germania, India, Italia, Ţările de Jos, Singapore, Spania, Marea Britanie şi SUA. Toţi consumatorii aveau 18 ani sau peste şi trebuiau să cunoască GenAI pentru a participa.

Thoughtworks este prezentă la nivel naţional din 2005 şi deţine sedii în trei oraşe din România, respectiv Bucureşti, Cluj şi Iaşi, în cadrul cărora lucrează în prezent o echipă de circa 250 de specialişti. În România, subsidiara locală a companiei americane a raportat afaceri de 23,5 milioane de dolari în 2022, înregistrând o creştere de peste 63% faţă de anul precedent.

Compania a transmis în luna august un comunicat prin care anunţa lansarea unui accelerator bazat pe inteligenţă artificială generativă, care are ca obiectiv să ajute companiile în dezvoltarea de noi produse, servicii şi modele de afaceri.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO