Business Hi-Tech

Pe strada, europenii prefera muzica digitala in locul filmelor sau al jocurilor

03.11.2004, 00:00 17

Il vedeti pe omul acela de afaceri care merge grabit in fata dumneavoastra si tine in mana un player electronic de mici dimensiuni, dar probabil foarte inteligent? Sansele cele mai mari sunt ca acel gadget sa fie un player de muzica, si nu unul video sau o combinatie intre cele doua, spun cercetatorii de la compania Jupiter Research, care au realizat recent un studiu pe aceasta tema.
Rezultatul cercetarii ii surprinde neplacut pe producatorii de gadgeturi complexe care pot sa redea atat muzica cat si filme, asa cum este gigantul software Microsoft, comenteaza presa internationala. Conform studiului, numai 13% dintre consumatorii europeni sunt interesati sa aiba acces la filme atunci cand se afla pe drum. In schimb, aproape o treime dintre acestia (27%) prefera ca atunci cand se deplaseaza sa poata sa asculte muzica.
Studiul a fost efectuat in cateva tari din Europa Occidentala, pe un esantion format din 5.000 de consumatori. Jupiter Research a avertizat companiile producatoare de playere digitale multimedia ca ar trebui sa se fereasca de gadgeturile hibrid (n.r. care pot rula si muzica si filme) si in schimb sa se asigure ca aparatele lor redau muzica la calitate cat mai buna, scrie BBC.
Studiul Jupiter Research a conchis ca ?motorul" dezvoltarii peste asteptari a pietei europene de playere portabile digitale va fi muzica, si nu filmele sau orice combinatie a celor doua. Doar un procent infim din cei chestionati (5%) au spus ca ceea ce isi doresc este un player pe care sa poata si sa asculte muzica si sa vizioneze filme. De asemenea, numai 7% au declarat ca ar vrea un player pe care sa vada filme si sa aiba acces in acelasi timp la jocuri video.
?Playerele muzicale sunt singurul sector al pietei de playere digitale portabile care s-a conturat clar in Europa, in ciuda preturilor ridicate", a spus Ian Fogg, analist la Jupiter Research.
El a adaugat ca, desi playerele video si telefoanele inteligente (care au adesea camere digitale incorporate si display-uri performante) au incercat sa profite de interesul consumatorilor pentru multimedia, faptul ca producatorii au facut compromisuri pentru le produce a facut ca ele sa nu aiba succesul asteptat.
In afara de Microsoft, si Apple a inceput sa actioneze pe piata playerelor hibrid. Compania condusa de Steve Jobs a lansat o versiune a popularului player digital iPod care le permite consumatorilor nu numai sa asculte muzica, ci si sa se uite la poze.
Problema cu aparatele care incearca sa faca prea multe lucruri deodata este ca devin prea complicat de utilizat, prea scumpe, si in plus pe piata nu exista atat de mult continut multimedia disponibil pentru a fi descarcat pe asemenea aparate, a comentat Ian Fogg.
?Pur si simplu, in Europa interesul consumatorilor pentru filme la purtator este mai scazut decat cel pentru muzica portabila", a spus Fogg. Studiul a fost realizat in Marea Britanie, Germania, Franta, Suedia, Spania si Italia. Interesul pentru playerele muzicale a fost, in medie, de 27%, cu francezii (39%) si britanicii (31%) printre cei mai interesati consumatori europeni de muzica digitala.
Fogg a mai spus ca, dupa parerea sa, playerele video portabile probabil vor ramane doar produse de nisa si nu vor fi capabile sa concureze cu playerele muzicale.
Conform Jupiter Research, piata europeana de muzica digitala va creste pana la 836 milioane de euro in 2009, in comparatie cu nivelul de doar 10,6 milioane de euro atins anul trecut. Aceasta crestere va fi sustinuta in principal de vanzarile de playere muzicale digitale, au mai spus oficialii companiei.
mihai.musatoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO