Business Hi-Tech

PayU România: Tranzacţii în valoare de peste 231,9 mil. lei în primele ore de Black Friday, cu 71% mai mult faţă de anul trecut

PayU România: Tranzacţii în valoare de peste 231,9...

Autor: Alexandra Cepăreanu

13.11.2020, 14:50 223

În primele ore ale zilei de vineri 13 noiembrie, când mai mulţi retaileri – inclusiv eMAG - îşi desfăşoară cele mai importante campanii comerciale din cadrul evenimentului de shopping Black Friday, a fost înregistrat un număr de circa 290.000 de tranzacţii online cu cardul, cu 76% mai mult decât anul trecut, potrivit datelor procesatorului de plăţi PayU România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţă.

Valoarea totală a volumelor tranzacţionate cu cardul, înregistrată până în prezent, cu ocazia campaniei de Black Friday, este de aproximativ 231,9 milioane de lei, cu 71% mai mult comparativ cu anul trecut. Din această valoare, aproximativ 15,6 mil. lei, adică circa 8%, reprezintă valoarea tranzacţionată de peste graniţele României.

„Am înregistrat o creştere de 120% pe plata integrală cu cardul – cu un click, iar  valoarea ajunge la peste 118,8 mil de lei din valoarea totală”, a spus Elena Gheorghe, country manager al PayU, în cadrul unui eveniment online.

Pe piaţa locală jucători din toate industriile desfăşoară campanii sub titulatura de Black Friday acestea fiind organizate pe durata întregii luni noiembrie, fără a se limita la o singură zi.

Altex, cel mai mare retailer electroIT din România, organizează spre exemplu o campanie de Black Friday în perioada 29 octombrie – 2 decembrie 2020. Pe de altă parte, eMag, liderul pieţei locale de retail online, organizează Black Friday doar în ziua de 13 noiembrie.

De asemenea, din valoarea înregistrată de 231,9 mil. lei, suma de aproximativ 57 de mil. lei este plătită cu cardul de credit.

„Românii au fost forţaţi de contextul crizei sanitare şi au învăţat că este mai sigur să plăteşti cu cardul. Alte ţări deja plăteau online mult mai mult”, a spus Mihaela Ciupală, product management director al Mastercard, în cadrul evenimentului.

Valoarea medie a coşului de cumpărături este în jurul sumei de 740 de lei, cu 30% mai mare decât anul precedent, iar la comenzile ce depăşeşc suma de 1.000 de lei este aleasă metoda de plată cu cardul în rate, în creştere cu 9% faţă de anul trecut, arată datele PayU.

De asemenea, cele mai comandate produse fac parte din categoriile de IT&C, e-tail şi fashion.

„Noul mod de viaţă a schimbat comportamentul şi obiceiul de consum, se vede şi pe accesarea de noi produse şi servicii - IT&C-ul conduce detaşat fiind urmat de zona de fashion - şi creşterea încrederii de a plăti online. Oamenii s -au adaptat, au avut deschidere”, a spus Silvia Andreea Ionescu, Head Of Ecommerce la Banca Transilvania.

Ţările din care sunt înregistrate tranzacţiile sunt Marea Britanie (puţin peste 81%), Ucraina (aproape 8%) şi Statele Unite ale Americii (aproape 2%).

„Avem mulţi români în afară care probabil acum achiziţionează cadourile pentru Crăciun sau Moş Nicolae. Presupun că multe comenzi sunt cu livrare în ţară. Vom descoperi cât la sută din valoare este generată de plata cu cardurile din afara României, momentan nu ştim o cifră exactă”, a adăugat Silvia Andreea Ionescu.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO