Business Hi-Tech

PayU, fostul Gecad ePayment, atacă piaţa de plăţi online din Europa

PayU, fostul Gecad ePayment, atacă piaţa de plăţi online din Europa

Daniel Nicolescu, directorul executiv al ePayment: Strategia vizează în continuare achiziţionarea de companii sau soluţii, inclusiv din România, probabil în 2011. Avem bugetate milioane de euro.

Autor: Ştefan Vrabie

01.07.2011, 00:06 1120

Integratorul de plăţi online ePayment, preluat anul trecut degrupul inter­naţional PayU de la omul de afaceri Radu Georgescu, vaintra în următoarele săptămâni cu soluţiile integrate de plăţionline şi pe piaţa din Ungaria, ca parte a strategiei grupului PayUde extindere în peste 10 ţări din Europa în următoarele 18 luni,iar până la sfârşitul anului în cel puţin trei.

Primă etapă a extinderii în Europa compania va investi douămilioane de euro, prima piaţă pe care o va finaliza fiindUngaria.

În Ungaria există peste 2.700 de magazine online, dintre careaproape jumătate au implementat o soluţie de plată online. "ÎnRomânia piaţa de comerţ electronic este de aproximativ 350 demilioane de euro, iar Ungaria, care are o populaţie de 10 milioaneşi 2.700 de magazine online, are o piaţă de comerţ electronicaproape de două ori mai mare, fiind estimată la 625 de mil deeuro", a declarat Daniel Nicolescu, directorul executiv alePayment. Primul client din Ungaria al PayU este Vatera, un portalde licitaţii online cu un portofoliu de peste două milioane deutilizatori.

Pe piaţa din România, strategia ePayment pe termen scurt şimediu va urma două direcţii principale, respectiv extindereaportofoliului metodelor de plată şi a băncilor partenere, companiaavând în prezent şapte modalităţi de încasare a banilor. A douadirecţie este adău-garea de servicii complementare plăţilor onlineşi extinderea canalelor de comunicare cu cum­părătorii.

PayU a implementat soluţia integrată de plăţi online pe piaţadin Ungaria, ca urmare a strategiei grupului care intenţionează săextinde operaţiunile în peste zece ţări din Europa.

"Pentru a susţine noile planuri strategice, ePayment va lansa ocampanie de angajări, urmărind dublarea echipei în următoareleluni, la 80 de angajaţi. În Ungaria, grupul a deschis un birou careare, în prezent, opt angajaţi", a spus directorul executiv alcompaniei.

"În următoarea perioadă ne vom concentra şi mai mult pe acţiunide creştere a pieţei. Beneficiind de prezenţa noastră în celelaltepieţe din regiune, ePayment este în măsură să ofere beneficiiadiţionale comercianţilor din România, respectiv acces la resurseleşi expertiza grupului PayU, suport şi oferte de grup pentru ceicare doresc să se extindă sau operează în afara ţării", a spusNicolescu.

El a precizat că grupul vizează piaţa comerţului electronic dinEuropa, care se ridică la 20 miliarde de euro, adăugând că nuexclude nici realizarea unor achiziţii.

"Strategia vizează în continuare achiziţionarea de companii sausoluţii, inclusiv din România, probabil în 2011. Avem bugetatemilioane de euro."

În altă ordine de idei, Nicolescu a declarat că estimează ocreştere a comerţului electronic din România, excluzând turismul şiutilităţile, până la o valoare mai mare de un miliard de euro în2012, faţă de 350 milioane euro în acest an, tot mai mulţi mariretaileri fiind interesaţi de acest segment.

"Pentru 2011, estimăm că valoarea comerţului electronic dinRomânia va fi de 350 de milioane de euro, iar în anul viitor credcă va ajunge la un miliard de euro, tot mai mulţi mari retaileri,care acum nu sunt prezenţi pe segmentul online, arătându-seinteresaţi."

În comerţul electronic sunt incluse comenzile prin internet cuplata cu cardul bancar sau în numerar. ePayment a procesat anultrecut tranzacţii în valoare de 120 milioane euro, dintr-un totalde 350 de milioane de euro, valoarea tranzacţiilor procesate de laînfiinţare, în 2004.

"Pentru 2011 estimăm că valoarea tranzac­ţiilor pe care le vomprocesa va creşte cu circa 30%, la 160 milioane euro, iar număruloperaţiunilor va fi de circa 2,4-2,5 milioane tranzacţii. În primajumătate a anului valoarea tranzacţiilor este de peste 70 milioaneeuro", a mai spus Nicolescu.

Compania are peste 2.000 de clienţi, dintr-un total de 2.400 demagazine online existente în România

ePayment, preluat de grupul Pay U, integrator de plăţi online cuoperaţiuni în Europa Centrală şi de Est, deţinut de grupul mediamultinaţional Naspers, a început un proces de rebranding, iardenumirea care va fi adoptată este PayU România.

PayU oferă soluţii profesionale pentru piaţa ecommerce dinregiune, fiind prezent în Polonia, Cehia, România şi în Ungaria.Grupul a procesat în 2010 peste 31 milioane de tranzacţii, cu unvolum total de aproape un miliard de euro. În România, ePayment aprocesat, din 2004, când a fost înfiinţat, cinci milioane detranzacţii, în valoare de 350 milioane euro.

Grupul sud-african Naspers a achiziţionat în 2010 an oparticipaţie de 83% din capitalul GECAD ePayment International dela Radu Georgescu. Georgescu deţine, prin Orbitview, diferenţa de17% din capitalul GECAD.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO