Business Hi-Tech

Parodie electorala cu milioane de spectatori

18.08.2004, 00:00 36

Site-ul american www.jibjab.com, care gazduieste un film animat despre contracandidatii la functia de presedinte al Statelor Unite, George W. Bush si senatorul John Kerry, a obtinut cifre record de audienta. Site-ul a avut 10,4 milioane de vizitatori unici in luna iulie, imediat dupa lansare, adica de aproape trei ori mai mult decat site-urile oficiale ale celor doi candidati impreuna, conform companiei de statistica Internet ComScore Media Metrix.
"Senzational! Este pur si simplu uimitor sa ne uitam la lista cu cele mai vizionate site-uri si sa vedem numele impresionante ale competitorilor depasiti", spune Gregg Spiridellis, cofondatorul companiei JibJab. Printre invinsi se numara site-urile vestitelor companii Pepsi, Staples sau Marriott.
Filmuletul ii ataca pe ambii candidati, avand pe fundal o versiune parodica a melodiei "This Land is Your Land", a lui Woody Guthrie. Animatia Flash a adus un plus de opt milioane de vizitatori si site-ului AtomFilms care a ajutat la productie si a gazduit de asemenea parodia.
Spiridellis spune ca JibJab nu a cheltuit nici un cent pentru a promova filmul, insa e-mail-urile promotionale trimise celor 250.000 de membri inregistrati au starnit imediat "valuri internetice". Link-uri catre film se gaseau pe nenumarate forumuri si site-uri de bancuri. Spiridellis precizeaza ca filmul a fost vazut de mai mult de 40 milioane de oameni din momentul in care a fost lansat, pe 9 iulie.
Acest succes a adus imediat noi profituri din reclame. Totusi, traficul abundent a adus si ceva dureri de cap. Spiridellis spune ca serverul companiei era cat pe ce sa cedeze si adauga ca au fost ajutati serios de compania de gazduire Web Data Return sa ramana online.
"Multe companii de gazduire ar fi exclus site-ul JibJab pe motiv de trafic excesiv, dar Data Return s-a dat peste cap ca sa ne ajute", spune Spiridellis. Pana acum, productia nu le-a adus foarte multi bani, dar succesul ii determina sa ia in calcul o eventuala productie de campanii publicitare sau alte asemenea filme. Site-ul a inceput sa vanda si tricouri sau alte obiecte inspirate din parodie.
Filmul animat a atras atentia si casei de discuri Ludlow Music, care detine drepturile melodiei originale a lui Guthrie. Casa de discuri a trimis o scrisoare in care cerea site-ului JibJab sa dea jos filmul de pe site. JibJab a raspuns pe cai legale, iar procesul se afla pe rol la Judecatoria Districtuala California.
claudiu.andone@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO