Business Hi-Tech

Panasonic: Electronicele sofisticate dar greu de utilizat raman pe raft

22.02.2005, 00:00 18



Pe masura ce echipamentele digitale devin din ce in ce mai sofisticate si mai performante, cea mai importanta sarcina pentru producatori este sa le proiecteze in asa fel incat sa fie cat mai usor de utilizat. Altfel nu vor avea priza la public, spun oficialii Panasonic, cel mai cunoscut brand al companiei japoneze Matsushita Electric.



Panasonic a prezentat la Sevilla, in Spania, o gama noua de camere digitale, camere video, DVD-recordere si televizoare cu ecran plat, cu plasma si cristale lichide cu care vor ataca piata in acest an.



In noile produse, Panasonic pune accentul pe claritatea imaginii, pe detaliu, pe lucrurile care stimuleaza la maximum emotiile utilizatorilor, explica Monica Helmer, marketing manager al diviziei de produse optice la Panasonic.



Al doilea punct de interes pentru compania japoneza este convergenta formatelor digitale. Astfel, noile echipamente sunt gandite sa suporte cat mai multe tipuri de continut multimedia in format digital, facand astfel mai usor transferul imaginilor, clipurilor sau filmelor de pe un echipament pe altul.



La toate acestea se adauga o functie care usureaza transferul acestui continut: toate echipamentele sunt dotate cu sloturi pentru carduri de memorie flash, in speta SD Card (Secure Digital), care este o tehnologie proprie Panasonic. Nu este lasata la o parte tendinta generala de miniaturizare a echipamentelor - exceptand bineinteles televizoarele, a caror diagonala creste continuu.



Noile camere foto digitale Panasonic, din seria Lumix, vin cu mai multe avantaje tehnologice, menite sa creasca eficienta si performantele echipamentelor. Ele beneficiaza de tehnologia Optical Image Stabiliser (OIS) - dezvoltata la camerele de filmat profesioniste, care permite evitarea realizarii unor poze miscate, din cauza tremurului mainii utilizatorului. Toate produsele noi includ un motor grafic din seria Venus, pentru optimizarea imaginilor, si au lentile Leica, cu performante peste medie.



Utilizatorii prefera din ce in ce mai mult camerele foto digitale cu tendinte de fashion, arata studiile citate de japonezi. Pe piata europeana, anul acesta 55% din vanzari vor fi reprezentate de camere foto standard, insa cota celor trendy a urcat la 30%. Camerele high end si cele care ofera zoom puternic pentru imagini de la distanta vor ocupa circa cinci procente din piata fiecare.



Camerele video produse de Matsushita ofera si ele solutia de stabilizare a imaginilor, lentile din ce in ce mai performante si, in plus, capacitatea de a realiza fotografii digitale de mare calitate (includ senzor cu rezolutia de pana la 4 megapixeli). Lentilele Leica permit un zoom optic de pana la 30x, iar daca adaugam si tehnologia digitala de amplificare, se pot realiza clipuri sau fotografii cu muncitorii care spala geamurile unui zgarie-nori la etajul 60.



Panasonic a lansat si o serie noua de DVD-recordere care pun accentul pe performante video si capacitati de stocare.



Rezolutia imaginilor captate s-a dublat iar inregistrarea incepe la o secunda dupa ce se apasa butonul de start, pentru a nu pierde secventele importante. Au fost adaugat formate noi si Panasonic a realizat chiar un produs hibrid, care imbina tehnologia cu caseta video (VHS) cu cea DVD (Digital Versatile Disc).



Nu lipsesc televizoarele cu ecran plat, cu plasma (PDP) sau cu cristale lichide (LCD), vedeta fiind plasma TH-50PV500E, cu o diagonala de 65 de inci (127 cm). "Acest produs este deja disponibil si in Romania", a declarat pentru ZF Bobby Durbac, marketing manager la Panasonic Romania.



Japonezii de la Matsushita au avut pe al treilea trimestru al anului fiscal un profit in crestere cu 47% fata de anul anterior, cifrandu-se la 265 de milioane de euro, la incasari totale de 16,9 miliarde de euro.



Oficialii companiei au citat vanzari record de televizoare cu ecran plat din seria Viera si de DVD-recordere din gama Diga. Spre deosebire de principalul rival, Sony, Matsushita a anuntat ca in 2005 anticipeaza o crestere a profitului cu sapte procente, peste previziunile initiale. Sony si-a redus estimarile pentru anul in curs cu 30%. dan.dragomir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO