Business Hi-Tech

Orange România a avut venituri de 377 mil. euro în trim. 2, mai mici cu 1,2%. Scăderea reflectă impactul unor măsuri de reglementare dar şi declinul unor servicii pentru care nu mai există cerere

Orange România a avut venituri de 377 mil. euro în...

Autor: Adrian Seceleanu

26.07.2023, 16:52 224

Orange, liderul pieţei locale de telecom, a înregistrat în trim. 2 o cifră de afaceri consolidată  de 377 de milioane de euro (inclusiv fostul Telekom Fix), în scădere cu 1,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. „Veniturile sunt stabile în comparaţie cu trimestrul doi al anului anterior, excluzând impactul reducerii ratelor de terminare. Astfel, rezultatele trimestrului reflectă creşterea vânzărilor de echipamente şi ale serviciilor de fibră optică, dar şi diminuarea veniturilor în contextul reducerii tarifelor de terminare şi al declinului structural al unor servicii care nu mai răspund nevoilor pieţei. În primele şase luni din 2023 cifra de afaceri este de 759 de milioane de euro”, conform companiei.

La 30 iunie 2023, grupul Orange România oferea servicii mobile către 9,8 milioane de clienţi, internet fix în bandă largă către 1,1 milioane de clienţi, iar servicii de televiziune prin cablu şi satelit către 1,2 milioane de clienţi.
“Ne aflăm la jumătatea unui an în care am demonstrat din nou că suntem consecvenţi în misiunea noastră de a oferi servicii sustenabile de conectivitate şi de a fi un partener de încredere în livrarea de servicii digitale integrate. Investiţiile constante în reţea ne-au permis să oferim astăzi românilor cel mai rapid internet 5G din România şi să continuăm extinderea 4G şi a serviciilor fixe. Ne mândrim că putem contribui, dincolo de ofertele comerciale, la proiecte cu impact în reducerea decalajului digital din ţară, un exemplu fiind lansarea, de către Fundaţia Orange, a Orange Digital Center.
Rămânem aproape de clienţii noştri, care vor fi mereu în centrul activităţii Orange România, şi le vom furniza în continuare cea mai bună experienţă, cele mai bune şi accesibile servicii, dar şi cele mai noi tehnologii şi viteze. Mulţumesc întregii echipe pentru perseverenţă, dedicare şi pentru toate eforturile depuse în aceste 6 luni!”, a declarat despre rezultate Liudmila Climoc, CEO al Orange România.


Ce date a mai comunicat Orange despre evoluţiile din primul semestru:

*  Orange a continuat şi în T2 2023 dezvoltarea reţelei 5G/5G+, iar din iunie clienţii din oraşele cu acoperire beneficiază de cel mai rapid internet 5G din România, cu viteze ultrarapide de până la 1,5 Gbps. Reţeaua 5G/5G+ s-a extins în acest trimestru în Oradea şi Satu Mare, numărul total al oraşelor acoperite ajungând la final de T2 2023 la 33. Toţi clienţii cu abonamente Orange sau YOXO au primit acces gratuit, până pe 31 august, la conectivitate 5G, indiferent de pachetele de servicii folosite.

*  Astfel, pe parcursul T2 2023 acoperirea 4G a ajuns la 98,75% din populaţie, în timp ce reţeaua 4G+ acoperă 81,48% din populaţie. În ceea ce priveşte serviciile de internet de mare viteză şi TV prin fibră optică, peste 500 de noi localităţi au fost acoperite în primul semestru al anului.

* Abonamentul digital YOXO a înregistrat o creştere de 60% a utilizatorilor faţă de T2 2022.

* Vânzările online şi plăţile la distanţă au înregistrat o creştere de peste 20% în ultimele 3 luni, în timp ce canalele self service au câştigat din ce în ce mai mult teren.

* Noutatea trimestrului este că acum, în aplicaţia My Orange, clienţii pot gestiona mai multe conturi simultan şi pot activa plata recurentă automată a facturilor.

* În T1 2023 programul Orange de economie circulară “Re” - Recumpărare (Buy-Back), Reciclare, Reparare, Recondiţionare - a sărbătorit 1 an de la lansarea în România. Prin programul “Re”, în primele şase luni ale anului au fost colectate 135.000 de telefoane, ce vor intra în economia circulară prin recondiţionare sau reciclare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO