Business Hi-Tech

Orange: Presiunea a crescut puternic, dar vanzarile sunt mai mari fata de anul trecut

Orange: Presiunea a crescut puternic, dar vanzarile sunt mai mari fata de anul trecut

Florin Popa, director de vanzari si distributie la Orange Romania: "Toata lumea incearca in acest moment sa ia caimacul, ce a mai ramas din piata odata cu cresterea ratei de penetrare. Dar, in continuare, vanzarile nu au scazut in niciun caz. De la an la an am fost peste anii anteriori si nici anul acesta nu face exceptie."

24.04.2008, 19:27 118

"Presiunea pe vanzari este evidenta in acest moment pentru ca toata lumea incearca in acest moment sa ia caimacul, ce a mai ramas din piata odata cu cresterea ratei de penetrare. Dar, in continuare, vanzarile nu au scazut in niciun caz. De la an la an am fost peste anii anteriori si nici anul acesta nu face exceptie. Cu siguranta ca este mai greu, trebuie sa fii mai atent cum ataci fiecare segment de piata, dar vanzarile sunt in continuare la un nivel rezonabil", a declarat pentru ZF Florin Popa, 33 de ani, director de vanzari si distributie la Orange Romania. El coordoneaza o echipa de peste 650 de oameni din numarul total de aproape 3.000 de angajati ai operatorului si raspunde in cadrul Orange de segmentul de retail direct si indirect (magazinele Orange si relatia cu partenerii), distributia de cartele preplatite, logistica si echipa de vanzari catre companiile mici si mijlocii.
In ce priveste efectele incetinirii ritmului de crestere al pietei pentru partenerii Orange, Florin Popa spune ca operatorul a facut pasii necesari pentru a le permite acestora sa-si mentina nivelul veniturilor si chiar sa-l majoreze, insa daca acest lucru se intampla sau nu depinde exclusiv de acestia.
"Cred ca la toate intalnirile cu partenerii din ultimii trei ani am auzit acelasi discurs: anul acesta va fi mai rau, ne vor scadea vanzarile. De fiecare data i-am asigurat ca vom incerca sa le oferim stabilitatea afacerii, ca avem un obiectiv comun sa tinem vanzarile sus si asa s-a intamplat de fiecare data", relateaza oficialul Orange.
"La ultima intalnire, din noiembrie 2007, in care am dezbatut din nou acest subiect, am observat o usoara scadere a achizitiei de clienti noi de abonamente, insa pe de alta parte nivelul platilor facute de Orange catre parteneri pe aceeasi perioada era constant si chiar usor crescator. Acest lucru s-a intamplat pentru ca de doi ani si jumatate Orange a deschis niste 'robinete noi' de venituri pentru parteneri."
Partenerii Orange, dintre care cei mai mari sunt retailerii Fonomat, Euro-GSM si Say, sunt platiti de Orange pe baza unui sistem bazat pe comisioane si bonusuri.
"Sistemul de comisioane este construit astfel: partenerul care aduce un client nou primeste o suma de bani, iar daca utilizatorul renunta la servicii inainte de expirarea contractului partenerul va returna banii primiti catre Orange. Exista de asemenea si bonusuri de atingere a targeturilor de vanzari, pentru depasirea lor", a explicat Florin Popa.
In ce priveste oportunitatile deschise retelei de parteneri, oficialul Orange spune ca acestea consta in special in extinderea gamei de servicii care sunt disponibile prin magazinele acestora.
"Am adaugat servicii noi pe lista celor care pot fi vandute de parteneri si astfel ei au incasat comisioane aditionale. Spre exemplu, programul de loializare, prin care utilizatorii cu vechime in retea pot achizitiona la preturi mai mici produse si servicii Orange, este acum disponibil si in reteaua partenerilor, dupa ce o parte de timp in trecut a au fost disponibil numai in reteaua Orange. Acum partenerii au putut face fidelizari si au fost recompensati pentru asta, au inceput sa colecteze facturi de la clienti, au inceput sa vanda servicii de date mobile, abonamente la internet etc. Toate acestea au condus practic la crearea unei plase de siguranta, ca sa spun asa. Curba platilor catre parteneri nu numai ca nu a scazut, ci a fost una care le-a mentinut nivelul incasarilor si chiar si majorari ale acestuia", spune reprezentantul Orange.
Seful vanzarilor de la Orange admite insa ca nu toti partenerii si-au mentinut nivelul veniturilor, dar pune acest fapt pe seama vitezei de reactie a acestora in completarea ofertei din retelele proprii.
"Au fost parteneri care au stiut sa preia toate serviciile noi, toate parghiile si butoanele noi de la Orange si le-au folosit, dar au fost altii care au fost mult mai lenti. Pot sa va spun ca atunci cand se lanseaza un serviciu nou si complex, cum e un abonament la internet mobil, evident ca unii il imbratiseaza imediat si isi motiveaza oamenii sa-l vanda si unii care se misca mult mai lent. Evident ca au fost parteneri care au vandut un produs nou Orange din a doua zi cand a fost lansat, odata cu magazinele noastre, dar au fost magazine care au vandut la sase luni de zile dupa aceasta data. Aceasta este realitatea astfel ca a aparut si fenomentul acesta, in care unii parteneri au avut un business mai putin stabil".
Orange are ca obiectiv pentru acest an cresterea la 10,7 milioane de utilizatori si obtinerea unor venituri de peste 1,3 mld. euro.
Numarul de operatori de telefonie mobila de pe piata locala a crescut la cinci odata cu lansarea serviciului DigiMobil de catre RCS&RDS, iar numarul total de utilizatori anuntati de operatorii de telefonie mobila depaseste populatia Romaniei, de 21,6 milioane locuitori.
Numarul de utilizatori de servicii de telefonie mobila (cartele sim) se apropie de 23 de milioane, din care aproape 20 de milioane sunt "revendicati" de Orange si Vodafone.

Cel mai tanar roman din top-managementul Orange
Florin Popa este, la 33 de ani, cel mai tanar director roman din echipa de top management a Orange
El si-a inceput cariera la Orange in decembrie 2001, cand a preluat functia de shop manager
In 2005 a fost promovat la Bucuresti pe pozitia de manager regional la echipa de vanzari indirecte care se ocupa de parteneri pentru regiunea de sud
a tarii
In noiembrie 2006 a preluat functia de manager vanzari indirecte, iar in octombrie 2007 a fost promovat pe pozitia de director de vanzari si distributie

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO