Business Hi-Tech

Oferta Zapp prepay: credit pentru apelurile din alte retele

Oferta Zapp prepay: credit pentru apelurile din alte retele

Chris Bataillard, CEO al Zapp: Vizam o crestere a numarului de clienti si avem niste estimari in aceasta directie, dar Telemobil este o companie privata si nu este obligata sa dea publicitatii date privind evolutia numarului de clienti.

03.12.2008, 18:45 132

Compania Telemobil, care administreaza operatorul de telefonie mobila Zapp, a lansat serviciile de telefonie mobila preplatite, care sunt disponibile sub forma unui pachet care include pentru 149 de lei un telefon mobil in standard CDMA si un credit de 20 de euro.

Este pentru prima oara cand Zapp intra pe piata mass-market, pe care fostul bancher de investitii Chris Bataillard - seful companiei - o caracterizeaza drept "aglomerata si extrem de competitiva". Orange, Vodafone si Cosmote - ceilalti jucatori de pe piata care vand servicii de telefonie mobila fara abonament - aveau la finele lunii iunie aproape 18 milioane de utilizatori (cartele sim active) pe acest segment.
In aceste conditii, a explicat Bataillard, compania a cautat sa iasa pe piata cu un produs care sa fie diferit, pentru a putea atrage atentia inaintea unei perioade cruciale: sezonul de vanzari de Craciun, cand multe companii fac peste 25% din incasarile dintr-un an intreg.
Noutatea pe care se bazeaza Zapp pentru a atrage clienti este reprezentata de faptul ca utilizatorii acestui serviciu vor primi cate 8 eurocenti pentru fiecare minut de apel din alta retea. Practic, sustin oficialii Zapp, daca utilizatorii serviciului prepay sunt sunati in mod constant de clienti din alte retele, acestia vor avea in permanenta un credit suficient pentru a putea efectua apeluri sau trimite SMS-uri, fara a cheltui bani pentru acest lucru. Acesta este motivul pentru care serviciul a fost denumit "Zapp No Pay", explica oficialii Telemobil.
Zapp finanteaza acest "credit" de 8 eurocenti din veniturile din interconectare pe care le incaseaza pentru fiecare minut de apel venit din alte retele. Astfel, toti ceilalti operatori platesc in prezent Zapp 8,01 eurocenti pentru fiecare minut de apel initiat de clientii lor catre un client Telemobil.
Compania ar putea modifica tarifele practicate in februarie 2009, cand Autoritatea Nationala pentru Comunicatii vrea sa impuna o reducere a tarifelor de interconectare pentru toti operatorii de telefonie mobila. Astfel, din februarie 2009, Zapp va primi 6,4 eurocenti pentru fiecare minut de apel dintr-o alta retea.
Pentru apelurile efectuate catre alte retele, clientul Zapp NoPay va plati 0,16 euro/minut, iar in retea costul unei convorbiri va fi de 0,08 euro/minut. Mesajele scrise transmise catre alte retele de telefonie mobila vor fi taxate cu 0,04 euro/minut. Pentru un SMS primit, clientul Zapp NoPay va avea avea posibilitatea sa transmita un mesaj scris catre orice retea mobila nationala.
Pe de alta parte, Zapp a introdus in premiera pe piata o alta noutate: clientii Zapp No Pay vor avea posibilitatea de a apela alti utilizatori, indiferent de retea, chiar daca au credit zero pe telefon, insa nu vor putea efectua o convorbire. Practic, clientii Zapp vor putea apela pentru cateva secunde un alt numar de telefon, astfel incat sa-i determine pe respectivii utilizatori sa ii sune inapoi.
Telemobil anticipeaza ca investitiile in extinderea infrastructurii de telecomunicatii si lansarea de noi servicii vor avea un impact negativ asupra profitabilitatii operatorului de telefonie mobila in 2009, a precizat Chris Bataillard. "Impactul acestor investitii va fi unul negativ asupra profitabilitatii in 2009. Compania investeste atat in reteaua CDMA, cat si in cea 3G. In prezent, gradul de acoperire al retelei din generatia a treia de telecomunicatii a ajuns la 23 de orase", a spus seful Telemobil. El nu a facut referire la rezultatul estimat al activitatii Telemobil in 2008.
Intrebat care va fi impactul lansarii serviciului Zapp NoPay asupra portofoliului de clienti al Telemobil, Bataillard a evitat sa dea detalii despre numarul actual de utilizatori, dar a precizat ca nu a depasit 500.000, nivel atins la jumatatea anului 2007, fiind intr-un usor regres.
"Vizam o crestere a numarului de clienti si avem niste estimari in aceasta directie, dar Telemobil este o companie privata si nu este obligata sa dea publicitatii date privind evolutia numarului de clienti", a spus seful operatorului.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO