Business Hi-Tech

Nielsen va urmari din iulie consumul multimedia mobil

11.06.2007, 23:19 21

Nielsen, compania americana de cercetare a audientei, va incepe din luna iulie a acestui an urmarirea consumului de continut multimedia precum clipuri video si muzica digitala al utilizatorilor de telefoane mobile, scrie Financial Times.
Noul serviciu, Mobile Vector, va oferi operatorilor de telecomuncatii, agentiilor si companiilor de divertisment informatii mult mai precise cu privire la comportamentul consumatorului.
Decizia survine ca urmare a cresterii numarului celor care folosesc telefoanele multimedia si smarphone-urile pentru a accesa internetul si pentru a descarca fisiere multimedia precum clipuri video.
Totodata, o mare parte din continutul destinat telefoanelor mobile este ori gratuit, ori disponibil pe baza unui abonament sau a unei taxe pentru fiecare fisier descarcat si se adauga facturii lunare emise de operator.
In aceste conditii, operatorii de telefonie mobila se grabesc sa creasca gradul de utilizare a serviciilor de date pentru a compensa scaderea sau stagnarea venitului mediu adus de un utilizator al serviciilor de voce. Divertismentul si publicitatea mobile sunte asteptate sa devina in urmatorii ani unele dintre sursele de venituri cu cel mai rapid ritm de ascensiune atat pentru companiile media, cat si pentru cele de telecomunicatii, in conditiile in care conexiunele 3G vor deveni omniprezente.
Drept rezultat, operatorii exploreaza cu precautie noi surse de venituri din serviciile de date inclusiv publicitatea. Nielsen a anuntat ca va incepe urmarirea comportamentului incepand din luna iulie a acestui an. Pentru a raporta comporamentul media si demografia audientei pentru fiecare operator in parte, Nielsen va folosi in prima instanta informatiile colectate de actualul sistem electronic de audienta tv National People Meter.
La sfarsitul acestui an, compania intentioneaza sa isi extinda noul serviciu Mobile Vector pentru a include si studii asupra utilizatorilor de telefonie mobila care furnizeaza informatii cu privire la consumul de continut media mobil.
Potrivit ultimelor studii Nielsen, numarul personalor din Statele Unite cu varste peste 12 ani care au utilizat telefonul mobil pentru a se conecta la internet a depasit in primul trimestru 33 de milioane, in conditiile in care doar 8 milioane au vizionat clipuri pe telefonul mobil.
Numarul total al abonatilor la servicii de telefonie mobila din Statele Unite se ridica la 230 milioane.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO