Business Hi-Tech

News Corp ataca suprematia Apple

07.09.2006, 19:18 18

Reteaua sociala MySpace a gigantului News Corp este cel mai nou concurent al Apple pe segmentul melodiilor digitale.
Gigantul media News Corp, detinut de omul de afaceri Rupert Murdoch, va incepe sa comercializeze melodii in format digital prin intermediul retelei sociale MySpace, in incercarea de a concura liderul pe aceasta piata, Apple, care a inregistrat un adevarat succes cu playerele de melodii digitale iPod si magazinul de muzica online iTunes.
Astfel, News Corp a incheiat un parteneriat cu Snocap, compania detinuta de creatorul Napster, Shawn Fanning, prin care va deschide un magazin de melodii digitale pe Internet, similar iTunes, in aceasta toamna.
Pentru fiecare piesa vanduta, MySpace va percepe fiecarei trupe sau case de productie o taxa fixa de aproximativ 45 de centi, care va fi impartita cu Snocap, conform declaratiei lui Rusty Rueff, CEO al Snocap.
Prin urmare, casele de discuri vor avea posibilitatea sa vanda pe MySpace melodiile digitale la pretul stabilit de acestea. De asemenea, pentru formatiile care nu detin niciun contract de productie sau pentru cele care si-au creat propria casa de discuri, MySpace ar putea reprezenta o solutie ieftina si efectiva de promovare a albumelor si concertelor lor.
Cu peste trei milioane de pagini dedicate unei varietati de solisti, de la trupe necunoscute de garaj pana la Bob Dylan, MySpace devine astfel un mediu important de promovare online. "Este mai avantajos sa vizionezi formatiile si sa cumperi muzica lor decat sa mergi pe iTunes si sa cauti melodii care te-ar putea interesa", este de parere Tom Anderson, presedinte si cofondator MySpace.
Cu toate acestea, pentru marile case de productie americane, care trebuie sa autorizeze fiecare retailer care vinde pe Internet versiuni digitale ale melodiilor pe care le produc, noul magazin poate reprezenta o provocare.
Practic, magazinul MySpace le va permite producatorilor sa-si stabileasca propriul pret de vanzare pentru fiecare melodie, in conditiile in care acestea s-au plans in nenumarate randuri ca pe iTunes trebuie sa practice un anumit pret prestabilit.
In plus, toate marile case de productie au introdus cataloagele lor in baza de date a Snocap, care utilizeaza o tehnologie de citire a amprentei digitale pentru preveni oamenii sa nu vanda muzica asupra careia nu detin drepturi, scrie Herald Tribune.
Melodiile disponibile pe MySpace vor putea fi ascultate pe orice tip de player muzical, inclusiv pe iPod. Compania nu ofera insa nicio protectie a drepturilor de autor, acesta fiind unul dintre principalele motive pentru care pana acum casele de productie nu au dorit sa vanda online muzica in niciun format care nu le permite sa restrictioneze numarul de copii produse.
Situatia este alta acum. Cel putin una dintre marile case de discuri, si anume EMI, este in tratative cu MySpace, a declarat un oficial, citat de Herald Tribune, dar care a refuzat sa-si dezvaluie identitatea.
"Speram ca odata cu adoptarea unor trupe si case de discuri mici, marile case de discuri vor dori sa participe", a declarat Chris DeWolfe, cofondator si CEO al MySpace.
"Marile case de discuri nu distribuie melodii in format MP3 neprotejate prin drepturi de autor", a afirmat David Card, analist al Jupiter Research. "Fara participarea lor, interesul asupra unui astfel de site poate fi limitat", a mai spus el.
O alta diferenta intre serviciul oferit prin MySpace si iTunes este faptul ca magazinul online din cadrul retelei sociale ofera melodii in diverse formate, prin intermediul Snocap, in timp ce Apple nu le permite altor companii sa vanda fisiere iTunes. Sistemul Snocap poate fi utilizat de oricine, ceea ce va permite micilor case de discuri si trupelor fara case de productie sa isi vanda muzica exact cum fac marile case de productie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO