Business Hi-Tech

Netmaster: Am pierdut 30% din clienti din cauza marilor operatori de telefonie

Netmaster: Am pierdut 30% din clienti din cauza marilor operatori de telefonie

Alexandru Albu, director executiv al Netmaster Communication: In perioada sarbatorilor, peste 60% din apelurile intiate din reteaua noastra au fost blocate de catre cei trei operatori. Au existat cazuri cand 25.000 de apeluri efectuate intr-o zi au fost blocate in centralele marilor operatori.

24.07.2006, 18:07 340

Compania Netmaster Communication, unul dintre sutele de operatori alternativi aparuti dupa liberalizarea pietei de telecomunicatii, sustine ca marii operatori de telefonie incearca sa opreasca jucatorii mai mici sa castige cote de piata, acesta fiind si motivul sezizarii depuse de companie saptamana trecuta la Consiliul Concurentei.
Consiliul Concurentei a declansat o investigatie in privinta unui posibil abuz de pozitie dominanta ce vizeaza interzicerea accesului Netmaster la serviciul de terminare a apelurilor internatioanale si a celor nationale, in retelele celor trei operatori de telefonie.
Analistii pietei sunt de parere ca nu este decat un nou episod al liberalizarii pietei de telecomunicatii. "Acestea sunt regurile jocului si peste tot in lume exista aceste frecusuri intre jucatorii unei piete de telecomunicatii", a declarat pentru ZF Nicolae Oaca, analist al pietei.
"In perioada sarbatorilor, peste 60% din apelurile intiate din reteaua noastra au fost blocate de catre cei trei operatori", a declarat Alexandru Albu, director executiv al Netmaster. El a adaugat ca au existat cazuri in care un numar de 25.000 de apeluri efectuate prin reteaua Netmaster au fost blocate in centralele celor trei operatori de telefonie.
"Am pierdut din cauza acestor probleme aproximativ 30% din clienti, dar si din punctul de vedere al imaginii. Evaluam prejudiciile ce ne-au fost aduse si ne gandim sa cerem daune", a explicat Albu. Cu toate acestea, oficialii Netmaster au declarat ca aceste probleme au incetat in ultima perioada.
Un alt exemplu dat de Albu este cererea Orange catre Netmaster de a depune lunar o garantie baneasca echivalentul a dublului facturii lunii precedente. Aceasta conditie era impusa si de Romtelecom si Vodafone in trecut, dar au renuntat recent la aceasta practica, conform oficialilor Netmaster.
Cea mai probabila explicatie pentru refuzul terminarii apelurilor in retelele celor trei mari operatori o reprezinta suspiciunea acestora ca apelurile care tranziteaza reteua Netmaster ar fi apeluri sosite din afara Romaniei, care sunt insa "prezentate" ca apeluri provenind din Romania, beneficiind astfel de tarife de interconectare de aproximativ patru ori mai mici decat daca acestea ar fi identificate ca fiind initiate din strainatate, conform unor informatii vehiculate pe piata telecom.
Acest lucru este posibil datorita faptului ca pana in Romania convorbirile sunt efectuate prin intermediul Internet-ului. Referitor la aceste afirmatii, Albu a precizat ca Netmaster nu poate vedea de unde sunt initiate apelurile venite din retelele care inchiriaza de la Netmaster servicii de tranzit al apelurilor, in vederea terminarii apelurilor in retelele celor trei mari operatori.
"Ca sa vedem de unde este initiat apelul, ar trebui ca noi, practic, sa interceptam aceste convorbiri, ceea ce este ilegal", a spus Albu. El a adaugat ca, in cea mai mare parte, traficul Netmaster catre marii operatori telecom nu este initiat de cei 4.000 de abonati, ci de retelele cu care compania este partenera. Netmaster nu este la primul conflict cu operatorii de telefonie mobila, ANRC dand castig de cauza in 2004 si 2005 companiei Netmaster in fata Orange si Mobifon (actualul Vodafone).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO